Annabelle

Originaltitel: Annabelle
Regissör:John R Leonetti
Utgivningsår:2014

Om Annabelle:

Annabelle utspelar sig innan The Conjuring och handlar om dockan Annabelle. John Form har hittat den perfekta presenten till sin havande fru Mia, en vacker docka med vit klänning. Men Mias glädje över Annabelle blir inte långvarig.
Se filmen på Plejmo

År: 2010
Insidious
Titel: Den onda dockan
Originaltitel: Child's Play
Regissör: Tom Holland (I)
År: 1988
Genre: Skräck, Mysterium
Den onda dockan

Annabelle Wallis, Ward Horton, Tony Amendola, Alfre Woodard, Kerry O'Malley, Brian Howe, Eric Ladin, Ivar Brogger, Geoff Wehner, Gabriel Bateman, Shiloh Nelson, Sasha Sheldon, Camden Singer, Robin Pearson Rose, Keira Daniels, Tree O'Toole

Gary Dauberman

Skräck

The Annabelle Story

Diskussioner om Annabelle  (0 diskussioner)
Kommentarer om Annabelle (77 st)
päronanton (Anmäl)   2/3 2018
Helt ok! Den var lite seg tycker jag på sina ställen. Sen vet jag inte om jag skulle kalla den för skräck film, mer thriller.
fanny7504 (Anmäl)   20/1 2018
Har för mig den här filmen var rätt hypad när den kom. Förstår inte varför. Ett riktigt sömnpiller.
KyLLo (Anmäl)   7/1 2018
Det känns som att nästan alla nya skräckisar antingen är (onödiga) nyinspelningar eller uppföljare, (irriterande) karbonkopior eller (bedrövliga) hopkok av kända filmer. Det här är ett bedrövligt hopkok. Dessutom spretig som tusan. Det hjälper föga att fotot och detaljerna är skapliga i genren. Jag ogillar helheten och är fruktansvärt trött på att se samma typ av skräck i nästan alla nyare skräckfilmer.
Rai (Anmäl)   27/12 2017
hm? Nja kanske inte så bra,,,
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Annabelle