Annapolis

Originaltitel: Annapolis
Regissör:Justin Lin
Utgivningsår:2006

Om Annapolis:

Äventyr om en ung mans kamp för att överleva den stenhårda utbildningen vid en av världens tuffaste militärakademier. Mot alla odds får landsortskillen Jake Huard sitt livs dröm uppfylld när han blir antagen vid Annapolis. Men mellan Jake och officersdrömmen står hans kompanibefäl – den grymme och hänsynslöse marinkadetten Lt. Cole.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Antoine Fuqua
År: 2003
Genre: Drama, Action, Thriller, Krig
Tears of the Sun

James Franco, Tyrese Gibson, Jordana Brewster, Donnie Wahlberg, Vicellous Reon Shannon, Roger Fan, Wilmer Calderon, McCaleb Burnett, Jim Parrack, Brian Goodman, Katie Hein, Chi McBride, Heather Henderson, Charles Napier, Scott D Carson

David Collard

Drama

Recension Annapolis

- Loomis sätter betyg 2 och skriver:
Det finns många skäl till varför man utan att verka dum, både vid första och andra anblicken, tror att ”Annapolis” är en nyinspelning av klassikern ”En Officer och en Gentleman”. Så är också James Franco inte helt olik en ung Richard Gere. Men nu är fallet inte så, istället står den på egna ben och en snarlik version av Geres gripande kärleksdrama borde kanske vara på sin tid efter att över 20 år har...

Recension av Annapolis - Läs hela!

Med i listor: Boxning
Diskussioner om Annapolis  (0 diskussioner)
Kommentarer om Annapolis (27 st)
origC-J (Anmäl)   1/8 2012
Jepp, intetsägande, oinspirerande och ooriginellt stämmer bra. Fantastisk klyschig film med osannolik story som egentligen inte har någon anledning att finnas till. Och vad gör James Franco i det här?
Rele (Anmäl)   7/12 2011
Utbildning till en officerare kan vara hård om man visar för ofta egen vilja eller sticker ut för mycket från massan. Den här filmen visar detta bra. Jag ger en trea.
Flying Saucer (Anmäl)   10/10 2011
Vad måste man ibland inte genomlida pga nattjobb....
jonbo (Anmäl)   6/7 2011
Bland det mest intetsägande, oinspirerande, ooriginella, tråkiga och repetitiva som gjorts. Borde vara en etta men Charles "Carved In Stone" Napier dyker ju upp en liten snutt.
ebbhead- (Anmäl)   14/11 2010
Sån här film kom man möjligtvis undan med på 80-talet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Annapolis