Anne B. Real

Originaltitel: Anne B. Real
Regissör:Lisa France
Utgivningsår:2003

Om Anne B. Real:

Cynthia skriver rhymes. Raplyrik. Men bara för sin egen skull, ingen kommer ju vilja höra en tjej rappa. Det har hon hört i hela sitt liv. Från sin storebror, från alla. Efter det att fadern dog är det brodern som ser till att familjen har pengar, fast han vill inte säga vad han jobbar med. Innan Cynthias far dog fick hon av honom ett exemplar av Anne Franks dagbok. Den är hennes inspiration i livet, den bär hon alltid med sig.

Janice Richardson, Carlos Leon, Ephraim Benton, Jackie Quinones, Antonio Macia, Eric Smith, Ernie Hudson, Mike Starr

Lisa France, Antonio Macia, Luis Moro

Drama

Med i listor: Fiktiva musiker
Diskussioner om Anne B. Real  (0 diskussioner)
Kommentarer om Anne B. Real (6 st)
jonbo (Anmäl)   5/11 2017
Inte så katastrofdålig som förväntat. En amatörfilm som vill mer än vad den kan.
GrandMaster_E (Anmäl)   20/2 2011
Otroligt, otroligt klent. Historien i sig är ju inte så dum men genomförandet är så amatörmässigt att det är omöjligt att ta det på allvar. Ernie Hudson dyker upp i ca 60 sekunder i vad som verkar vara hans lunchrast från tv-serien OZ.
bnw (Anmäl)   16/6 2008
Allvarligt? Den är knappast /såpass/ dålig.
Jonsson9 (Anmäl)   26/9 2007
Nää, den ligger 8 :)
Henko (Anmäl)   13/4 2007
Denna filmen ligger etta på topp 100-listan bland de sämsta filmerna alla kategorier på imdb.com :-)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Anne B. Real