Anne Franks dagbok

Originaltitel: The Diary of Anne Frank
Regissör:Boris Sagal
Utgivningsår:1980

Om Anne Franks dagbok:

När andra världskriget är slut återvänder Otto Frank, som överlevt koncentrationslägret, till den vind i Amsterdam där han och hans familj gömde sig. På vinden hittar han en dagbok skriven av sin dotter Anne, som dött i koncentrationslägret.

Titel: Flykt undan våldet
Originaltitel: The Mortal Storm
Regissör: Frank Borzage
År: 1940
Flykt undan våldet

Melissa Gilbert, Maximilian Schell, Joan Plowright, James Coco, Doris Roberts

Frances Goodrich, Albert Hackett

Drama

Diskussioner om Anne Franks dagbok  (0 diskussioner)
Kommentarer om Anne Franks dagbok (20 st)
KyLLo (Anmäl)   16:54 27/6
Inte den mest trovärdiga eller påkostade. Men jag minns den som väldigt underhållande och en skön kontrast till andra filmatiseringar.
loze (Anmäl)   2/9 2010
hur ska man se filmen ????
Elizadushkufan (Anmäl)   31/1 2010
Inte lika bra som den nyare version av Anne Frank. Denna är långtråkig och man vill att det ska hända något... Men eftersom det ändå är en film om Anne Frank så får den en 3:a
WillyV (Anmäl)   7/8 2007
Den var lågmält spännande, såg den för många år sedan.
Taasty (Anmäl)   5/8 2007
Man ska se Anne Frank - The Whole Story!! För det är den mest verkliga enligt mej..inte för jag sett någon annan men jag tror inte den kan bli mkt bättre än va den redan är. Den filmen har iaf skådisar som ser ut som originalmänniskorna..Den är så hemsk men även riktigt bra och man berörs verkligen av den. SE DEN ISTÄLLET!!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Anne Franks dagbok