Originaltitel: Annie
Regissör:Will Gluck
Utgivningsår:2014

Om Annie:

Annie bor på ett fosterhem som styrs med järnhand av den elaka Miss Hannigan. När den framgångsrike affärsmannen och aspirerande politikern Benjamin Stacks räddar henne från att bli överkörd ute på gatan får han välbehövlig positiv publicitet. Kampanjledaren Guy får då idén att låta Annie flytta in hos Stacks för att ge honom den pr-boost han behöver för att väljas till New Yorks borgmästare.
Se filmen på iTunes

Regissör: Robin Shepperd
År: 2004
Genre: Komedi
Perfect Strangers

Quvenzhané Wallis, Jamie Foxx, Cameron Diaz, Rose Byrne, Bobby Cannavale, Adewale Akinnuoye-Agbaje, David Zayas, Zoe Margaret Colletti, Nicolette Pierini, Eden Duncan-Smith, Amanda Troya, Stephanie Kurtzuba, Tracie Thoms, Dorian Missick

Aline Brosh McKenna, Will Gluck

Drama, Komedi, Familjefilm, Musikal

Diskussioner om Annie  (0 diskussioner)
Kommentarer om Annie (8 st)
idaho1981 (Anmäl)   16/12 2018
Sån fruktansvärd sörja på en fin musikal. Musiken ska varamodern men bli bara platt. Dessutom har man pitchat barnrösterna så det nästan låtar som datorröster, så synd när det är bland det bästa i filmen från 81. Hur Cameron Diaz fått rollen är fullständigt ofattbart och en skymf mot Carol Burnett som var helt fantastisk. Det enda lilla behållningen är huvudrollen, hon gör det riktigt bra trots ett uselt manus.
Rai (Anmäl)   17/1 2018
Ingenting för mig....
snyltare (Anmäl)   29/11 2015
Om man, som jag, fullständigt ÄLSKAR filmen från 1982, kommer man att sakna den RIKTIGA musiken, vissa twister i handlingen som gjorts om, och på det stora hela taget allting. Men visst är den nya musiken rätt cool, relationen Annie - Grace lite roligare, hunden sötare, och framför allt är den lilla huvudrollsinnehavaren Quvenzhane helt underbar. Så visst är den sevärd!
Zipper (Anmäl)   25/10 2015
Renake som är mjäkigare än originalet, som ändå var rätt mjäkig.
AlbinWesley (Anmäl)   26/3 2015
Quvenzhané Wallis är fantastisk här, och som den enkla människa jag är tyckte jag förstås om filmen. Den rår inte riktigt på Hustons film, men den har sina stunder minsann. Och sina tillkortakommanden.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Annie
Se filmen