Betyg idag: 1 036 Besökare idag: 5 668

Originaltitel: Annie Hall
Regissör:Woody Allen
Utgivningsår:1977

Om Annie Hall:

Woody Allens berättelse om den neurotiske komikern Alvy Singer och hans förhållande med den mer jordnära Annie Hall.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Hannah and Her Sisters
Regissör: Woody Allen
År: 1986
Hannah och hennes systrar
Titel: Vi som älskade varann så mycket
Originaltitel: C'eravamo tanto amati
Regissör: Ettore Scola
År: 1974
Genre: Drama, Komedi
Vi som älskade varann så mycket
Titel: Hon är min
Originaltitel: She's the One
Regissör: Edward Burns
År: 1996
Hon är min

Woody Allen, Diane Keaton, Tony Roberts, Carol Kane, Paul Simon, Shelley Duvall, Janet Margolin, Colleen Dewhurst, Christopher Walken

Marshall Brickman, Woody Allen

Drama, Komedi, Romantik

Recension Annie Hall

- weng-weng sätter betyg 5 och skriver:
I ett intellektuellt New York glider Woody Allen runt på utställningar och kaféer tillsammans med sina andra intellektuella vänner och pratar om livets berg- och dalbana, eller snarare upplever den. Genom en partennismatch med ett par vänner blir han presenterad för den charmigt hispiga Annie Hall (Diane Keaton). Snart är de ett par också privat. För alla som någon gång charmats av Allens språkbruk,...

Recension av Annie Hall - Läs hela!

Med i listor: 70-tal Top 50, Admins val, Filmer som sätter Fredrik Sahlin i gungning, Filmtipsets Topp 250, Komisk mix, Oscars, Populärt och billigt, Romantik Top 50
Diskussioner om Annie Hall  (0 diskussioner)
Kommentarer om Annie Hall (329 st)
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Visst är det här en väldigt fyndig, bra och rolig film med nonsens handling och väldigt väldigt mycket 70-tal. Men att höra på Woody Allens snatter i 1 1/2 timme blir lite väl enerverande.
jopjop (Anmäl)   18/11 2016
Inget stort Allen-fan men den här är ändå bra.
Muhammed (Anmäl)   9/11 2016
Jobbigt värre.
Molestaire (Anmäl)   19/9 2016
Riktigt fint skådespeleri med flera stilbildande scener som kopierats så många gånger efter. Som alltid med Allen kommer dock huvudvärken krypande någonstans runt 60-min-strecket...
annihilat0r (Anmäl)   16/4 2016
"Annie Hall" har ett välskrivet manus, även fast tonvikten låg på att berätta om Woodys egna privatliv snarare än att skriva den bästa berättelsen. Det är lustig upplevelse, på ett positivt vis. Klart före sin tid – tidlös i sin egen bubbla.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Annie Hall