Annihilation

Originaltitel: Annihilation
Regissör:Alex Garland
Utgivningsår:2018

Om Annihilation:

Efter att hennes make har försvunnit under ett hemligt uppdrag följer biologen Lena med en expedition in i ett mystiskt område som den amerikanska regeringen har spärrat av, ett område där naturens lagar inte gäller.

Titel: Stalker
Regissör: Andrej Tarkovskij
År: 1972
Genre: Drama, Romantik, Science Fiction, Mysterium
Solaris

Natalie Portman, Jennifer Jason Leigh, Gina Rodriguez, Tessa Thompson, Tuva Novotny, Oscar Isaac, Benedict Wong, David Gyasi, Josh Danford, Sammy Hayman, Sonoya Mizuno, Kristen McGarrity

Alex Garland

Thriller, Äventyr, Skräck, Science Fiction, Fantasy, Mysterium

Area X: Annihilation

Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Annihilation  (0 diskussioner)
Kommentarer om Annihilation (77 st)
Mlady Milenka (Anmäl)   13:04 6/6
Netflix egna produktioner är som sagt inte så mycket att ha. Här gillar jag ändå idén och det finns framförallt en scen som sticker ut. Jennifer Jason Leigh är också en anledning i sig att se filmen.
HerrNenne (Anmäl)   12:22 4/6
Känns tidvis rätt lågbudget, och ganska snygga effekter bidrar bara till att öka det, då de som nån annan sa känns lite plastiga, lite dåligt inkorporerade i världen. Flashbacksen dödar tempot och är meningslösa och ointressanta. Resten är faktiskt en rätt okej, intressant film, och den blir bara bättre och häftigare ju mer det ballar ur.
Tenchi (Anmäl)   15:35 30/5
Väldigt många i karaktärer som inte vet nånting. Ändå är inte Jon Snow ens med...
shpedoinkel (Anmäl)   23:27 26/5
Grym film! Klart sevärd med fantastiska specialeffekter och originell story.
Ghostface (Anmäl)   20:02 25/5
Netflixproduktioner har något plastigt och hafsigt över sig som förminskar närvaro och genuinitet. Ett hopkok av Predator, Alien etc men med någon form av egna ben.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Annihilation