Annihilation

Originaltitel: Annihilation
Regissör:Alex Garland
Utgivningsår:2018

Om Annihilation:

Efter att hennes make har försvunnit under ett hemligt uppdrag följer biologen Lena med en expedition in i ett mystiskt område som den amerikanska regeringen har spärrat av, ett område där naturens lagar inte gäller.

Titel: Arrival
Regissör: Andrej Tarkovskij
År: 1972
Genre: Drama, Romantik, Science Fiction, Mysterium
Solaris

Natalie Portman, Jennifer Jason Leigh, Gina Rodriguez, Tessa Thompson, Tuva Novotny, Oscar Isaac, Benedict Wong, David Gyasi, Josh Danford, Sammy Hayman, Sonoya Mizuno, Kristen McGarrity

Alex Garland

Thriller, Äventyr, Skräck, Science Fiction, Fantasy, Mysterium

Area X: Annihilation

Storbritannien, USA
Diskussioner om Annihilation  (0 diskussioner)
Kommentarer om Annihilation (93 st)
Satai (Anmäl)   14:47 3/6
En riktigt bra blandning av Solaris och Stalker.
Hanness (Anmäl)   10:55 2/4
Sällan man ser en bra Science Fiction numera, men denna var bra. Mycket stark 3a.
kryttan (Anmäl)   08:02 27/3
Äntligen en sci-fi som vågar sticka ut från mängden, bra och väldigt spännande med en del obehagliga scener. Väldigt bra ljudspår.
Gordyal (Anmäl)   20:48 20/3
Helvete, helvete, helvete, HELVETE, H-E-L-V-E-T-E!! så jävla dum denna film är. En cool idé och ett grymt upplägg, men hur Alex Garland kan skita ur sig ett manus som till och med skulle göra Michael Bay skeptisk övergår mitt förstånd. Lägg sedan till enormt bleka skådespelarprestationer (i synnerhet favoriten JJL är nämnvärt kass), ett malplacerat soundtrack, samt en krokodil som lånad från Asylums digitala djurpark, så blir det inte ett dugg bättre. Men filmen har två riktigt bra scener, varav en är rent trollbindande, så en etta är otänkbart. Nästan så att jag skulle vilja sätta en trea, men rent övergripande så är allt så skämskuddekorkat att allt annat än ett underbetyg vore ett hån mot god smak. (6+/15)
Troddel (Anmäl)   18:43 28/2
Såg den på ett flygplan. Jag gillade verkligen första halvan, men den höll inte hela vägen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Annihilation