Betyg idag: 1 735 Besökare idag: 4 112

Originaltitel: Annihilation
Regissör:Alex Garland
Utgivningsår:2018

Om Annihilation:

Efter att hennes make har försvunnit under ett hemligt uppdrag följer biologen Lena med en expedition in i ett mystiskt område som den amerikanska regeringen har spärrat av, ett område där naturens lagar inte gäller.

Titel: Stalker
Regissör: Andrej Tarkovskij
År: 1972
Genre: Drama, Romantik, Science Fiction, Mysterium
Solaris

Natalie Portman, Jennifer Jason Leigh, Gina Rodriguez, Tessa Thompson, Tuva Novotny, Oscar Isaac, Benedict Wong, David Gyasi, Josh Danford, Sammy Hayman, Sonoya Mizuno, Kristen McGarrity

Alex Garland

Thriller, Äventyr, Skräck, Science Fiction, Fantasy, Mysterium

Area X: Annihilation

Storbritannien, USA
Diskussioner om Annihilation  (0 diskussioner)
Kommentarer om Annihilation (86 st)
bubblo (Anmäl)   17:11 1/10
Så här vill jag att min scifi skall vara. Bygga världar, mystik och mindfucks. Hatar moderns ak scifi-filmer som är förklädda actionrullar med lång "slutstrid". Det här är mer min smak. LIte Stalker, lite 2001, lite Black Mirror.
Mikael602 (Anmäl)   06:33 24/9
Kunde ha varit ett mästerverk om slutet hade varit lite bättre
Vovven (Anmäl)   08:19 19/9
Störde mig tyvärr på karaktärernas beslut och agerande genom hela filmen. Visst, det är en skräckfilmsgrej att hela tiden dela upp sig, gå till de farligaste platserna och skicka instabila människor på farliga uppdrag. Men eftersom filmen i övrigt verkar vilja framstå som mer genomtänkt har jag svårt att köpa det. Framför allt är det Dr Ventress i rollen som psykolog jag inte förstår. Hon har sina skäl till att vara som hon är, visst. Men hur kan hon skickas med i egenskap av psykolog och ledare när hon snarare beter sig som en psykopat? Medan de andra karaktärerna tappar fattningen med tiden så är jo hon iskall från första sekund på skärmen. Så konstigt.
Mysharry (Anmäl)   21:55 10/9
För lång, för rörig, och för otydliga karaktärer. Den vill för mycket, spretar och och hoppar vilt. En del skrämmande skräck, men blandas med pseudo-science, drama och rena obegripligheter. Nä, de fina färgerna räcker inte.
Tatty (Anmäl)   20:54 3/9
Okej film, lite spännande men inte riktig min filmsmak!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Annihilation