Betyg idag: 1 037 Besökare idag: 4 721

Originaltitel: Anomalisa
Regissör:Duke Johnson, Charlie Kaufman
Utgivningsår:2015

Om Anomalisa:

En motivationstalare försöker hitta en väg bort från sin för närvarande alldeles för monotona existens.
Se filmen på SF Anytime

Regissör: Joel Coen, Ethan Coen
År: 2009
Genre: Drama, Komedi
A Serious Man

David Thewlis (röst), Jennifer Jason Leigh (röst), Tom Noonan (röst)

Charlie Kaufman

Drama, Komedi, Animerad, Romantik, Fantasy

Diskussioner om Anomalisa  (0 diskussioner)
Kommentarer om Anomalisa (38 st)
Barneyk (Anmäl)   22/7 2018
Jag visste verkligen inte vad jag skulle vänta mig och efter att ha sett filmen så vet jag inte riktigt vad jag fick. Men det är ganska starkt och det känns fylligt på något sätt, rösterna är lite konstiga och allt suger in en i en ganska märklig och speciell stämning som funkar väldigt bra. Det träffar aldrig djupt nog för att verkligen lyfta sig men en väldigt stark trea är det. Kaufman är verkligen speciell på ett väldigt bra sätt.
Sture Stenhög (Anmäl)   24/5 2018
Kaufman håller alltid mitt intresse hela vägen, trots det var jag ändå länge lite tveksam till om jag kunde gilla det här fullt ut. Men allt faller verkligen på plats i slutändan, och Kaufman har lyckats skapa en film som känns väldigt träffsäker. Lite är det väl ett försvar av en tjurig vit medelålders man, vilket sannerligen känns otidsenligt, och det är alltid kul när någon vågar vara det. Dock propsar filmen aldrig på att vi måste gilla huvudpersonen, så det är möjligen mer korrekt att kalla det för en förklaring till varför han är som han är. Men som flera andra, så känner jag att det Kaufman vill säga kanske inte riktigt är tillräckligt för en hel film, och det märks i vissa partier. En ganska stark trea blir det iaf
KyLLo (Anmäl)   27/12 2017
Grundstoryn kanske inte är så märkvärdig, men en annorlunda berättarstil. Småcharmig också.
Henkepedia (Anmäl)   27/12 2017
Meh
G-man (Anmäl)   22/7 2017
Uj, vilken jobbig rulle! Jag har verkligen noll förståelse för Michaels (huvudpersonens) beteende – antagligen för vi inte får veta så värst mycket om vad som har lett fram till att han har kommit på kant med tillvaron så till den milda grad. Samtidigt sitter man där med skämskudden och lever sig in och mår pyton helt i onödan. Fint animerad dock!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Anomalisa
Se filmen