Anon

Originaltitel: Anon
Regissör:Andrew Niccol
Utgivningsår:2018

Om Anon:

I en nära framtid där människors minnen spelas in har kriminalitet nästan upphört att existera. När Sal Frieland försöker lösa en serie av olösta mord stöter han dock på en ung kvinna som verkar ha gått runt systemet och försvunnit.

Clive Owen, Amanda Seyfried, Colm Feore, Joe Pingue, Iddo Goldberg, Mark O'Brien, Sebastian Pigott, Marco Grazzini, Sonya Walger, Sara Mitich, Conrad Coates, Mayko Nguyen, Justin Gabriel, Rachel Roberts (III), Damon Runyan, Jean-Michel Le Gal, Alyson Bath

Andrew Niccol

Drama, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Mysterium

Tyskland
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Anon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Anon (7 st)
Ramza (Anmäl)   09:08 23/5
Snygg och härlig stämning. Tyvärr var slutet lite för tunt.
annihilat0r (Anmäl)   20:31 12/5
"Anon" behandlar problem som kan förekomma i en dystopisk framtid. Goda skådespelare, men dessvärre Niccols sämsta helhet hittills.
elon (Anmäl)   21:54 10/5
Lovande premiss och snygg som satan- minus för det usla slutet,
ekback (Anmäl)   21:36 10/5
Den får en fyra för konceptets skull samt sjyssta mindfucks hehe. Tyvärr agerar karaktärerna helt emot deras egna sunda förnuft vid ett flertal tillfällen (i brist på bättre manus) men överlag är de och manuset helt ok. Jag kan inte låta bli att tänka på Ghost in the Shell när jag ser vissa händelser i den här filmen och det är ju aldrig fel :)
PeterTheW (Anmäl)   14:13 7/5
Svag trea. Rätt underhållande om än en sämre Niccol.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Anon