Anon

Originaltitel: Anon
Regissör:Andrew Niccol
Utgivningsår:2018

Om Anon:

I en nära framtid där människors minnen spelas in har kriminalitet nästan upphört att existera. När Sal Frieland försöker lösa en serie av olösta mord stöter han dock på en ung kvinna som verkar ha gått runt systemet och försvunnit.

Titel: Blade Runner 2049
Regissör: Duncan Jones
År: 2018
Genre: Thriller, Science Fiction, Mysterium
Mute

Clive Owen, Amanda Seyfried, Colm Feore, Joe Pingue, Iddo Goldberg, Mark O'Brien, Sebastian Pigott, Marco Grazzini, Sonya Walger, Sara Mitich, Conrad Coates, Mayko Nguyen, Justin Gabriel, Rachel Roberts (III), Damon Runyan, Jean-Michel Le Gal, Alyson Bath

Andrew Niccol

Drama, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Mysterium

Tyskland
Diskussioner om Anon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Anon (15 st)
the Feber (Anmäl)   11:45 31/8
Skön framtids cyber-noir! Inget mästerverk, men fyller sina kläder på ett bra sätt. Rätt stämning, sköna svängningar och lagom dystert! Owen använder inte många stråkar från sitt känsloregister, men funkar ändå fint i sin roll. Bra thriller.
Gurra B (Anmäl)   12:58 24/8
Orkade bara halva filmen. Otroligt besviken på sättet som filmen inte förmådde att driva en så intressant handling framåt. Tunna personporträtt och många nakna kvinnor som slängts in troligen för att hålla den manliga publiken intresserad. Snygg visuellt, men det var typ det.
stgurgel (Anmäl)   17:53 20/8
Trevlig övervaknings-cyber-scifi. Rekommenderas. Lite som en made for TV-Gattaca
Robodan (Anmäl)   13:24 16/8
Bra premiss i ett ganska snyggt försök att göra en modern film-noir. Tyvärr lyckas filmen aldrig riktigt växa o slutet är direkt svagt. Varje avsnitt av Black Mirror lyckas förmedla detta bättre
mikj (Anmäl)   23:17 7/8
intressant film