Ant-Man and the Wasp

Originaltitel: Ant-Man and the Wasp
Regissör:Peyton Reed
Utgivningsår:2018

Om Ant-Man and the Wasp:

I efterdyningarna av "Captain America: Civil War", brottas Scott Lang med konsekvenserna av sitt val både som superhjälte och far. Medan han kämpar för hitta balansen mellan sitt privatliv och hans ansvar som Ant-Man, konfronteras han av Hope van Dyne och Dr. Hank Pym med ett nytt viktigt uppdrag. Scott måste än en gång sätta på sig dräkten och lära sig slåss tillsammans med The Wasp då teamet jobbar ihop för att avslöja hemligheter från deras förflutna.

Titel: Ant-Man
Originaltitel: Ant-Man
Regissör: Peyton Reed
År: 2015
Genre: Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction
Ant-Man

Paul Rudd, Evangeline Lilly, Michael Peña, Walton Goggins, Bobby Cannavale, Judy Greer, T I, David Dastmalchian, Hannah John-Kamen, Abby Ryder Fortson, Randall Park, Michelle Pfeiffer, Laurence Fishburne, Michael Douglas, Divian Ladwa, Goran Kostic

Andrew Barrer, Gabriel Ferrari, Chris McKenna, Paul Rudd, Erik Sommers

Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction

Ant-Man 2

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Ant-Man and the Wasp  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ant-Man and the Wasp (42 st)
Körsbär (Anmäl)   23:37 22/4
Jag började se denna i tron om att jag började kolla på första Antman filmen (nej jag följer inte alla Marvel filmer) tyckte dom refererade väldigt mycket till en händelse o förstod då att jag såg på en uppföljare. Då detta var mitt "första möte" med "Antman" o även "the Wasp" så skulle jag säga att det var något nytt, inte i att dom vägrar dö eller ens vara i närheten av vara hotade (för det känns verkligen som att dom aldrig blir det). Men det var kreativt och såklart även löjligt på många sätt. Men har man Paul Rudd så får man det att fungera, scenerna då han blir större är nog bland dom roligaste :) Detta blir en trea.
Halofreak92swe (Anmäl)   22:44 14/4
Underhållande men jämfört med de flesta andra MARVEL-filmerna så är denna i sämsta laget.
Bumbi78 (Anmäl)   11:18 14/4
Gillade första Ant-Man och även om den här är sämre finns det fortfarande mycket charm och humor. Rätt lättsamt överlag, men man ska tydligen ha sista Captain America i gott minne då det relateras en del till den - vilket jag knappast hade. Många roliga effekter.
ilgoga (Anmäl)   22:43 22/3
En av de sämre Marvel-rullarna men halvt smårolig här och där men till största delen rätt meningslös...
Krille80 (Anmäl)   11:29 16/3
Jag beundrar hur Marvel samtidigt lyckas med att låta Ant-Man-filmerna ha sina egna lättsammare och komiska ton men ändå vara en så stark del av Marveluniversumet. Jag måste säga att även om jag blir underhållen till bredden så gillar jag den första filmen bättre än denna både sett till historia och karaktärer. Lite större djup hade varit välkommet men slutet tar oss fint in i väntan på året höjdpunkt "Avengers: Endgame". Nu ska jag bara hinna se "Captain Marvel" så är jag redo.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ant-Man and the Wasp