Ant-Man and the Wasp

Originaltitel: Ant-Man and the Wasp
Regissör:Peyton Reed
Utgivningsår:2018

Om Ant-Man and the Wasp:

I efterdyningarna av "Captain America: Civil War", brottas Scott Lang med konsekvenserna av sitt val både som superhjälte och far. Medan han kämpar för hitta balansen mellan sitt privatliv och hans ansvar som Ant-Man, konfronteras han av Hope van Dyne och Dr. Hank Pym med ett nytt viktigt uppdrag. Scott måste än en gång sätta på sig dräkten och lära sig slåss tillsammans med The Wasp då teamet jobbar ihop för att avslöja hemligheter från deras förflutna.

Paul Rudd, Evangeline Lilly, Michael Peña, Walton Goggins, Bobby Cannavale, Judy Greer, T I, David Dastmalchian, Hannah John-Kamen, Abby Ryder Fortson, Randall Park, Michelle Pfeiffer, Laurence Fishburne, Michael Douglas, Divian Ladwa, Goran Kostic

Andrew Barrer, Gabriel Ferrari, Chris McKenna, Paul Rudd, Erik Sommers

Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction

Ant-Man 2

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Ant-Man and the Wasp  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ant-Man and the Wasp (16 st)
jingoo (Anmäl)   20:12 2/9
Som större delen av andra Marvel-filmer, ok popcorn för stunden. Filmerna är väldigt sällan dåliga, men inte heller bra på riktigt. Svagare än förra filmen. Känns ibland väldigt platt och tyvärr är det för det mesta i de ”känslosamma¨ ögonblicken. Gullegullet känns påklistrat. Det skär sig mot all dumaction som aldrig känns som om det vore något riktigt på spel.
Andreas_ (Anmäl)   14:55 30/8
Sämsta Marvelfilmen hittills utan tvekan, t.o.m sämre än Iron Man 3 och det säger mycket. Första Ant Man var faktiskt bra med en mycket bra mix av spännande action och lagom dos humor som aldrig blev för barnslig men här i uppföljaren så är humorn nere på nivån för dagisbarn och skådisarna ser ointresserade ut och kanske den mest patetiska och tråkigaste filmskurken i filmhistorien...detta är en film som endast barn under 10 år kan uppskatta, vi vuxna med en normalt fungerande hjärna avskyr detta och detta säger jag som gillat eller älskat dom flesta av Marvels filmer sedan hela MCU startade, men detta är bara pinsamt....samma regissör som i första Ant Man filmen men manuset är totalt pinsamt patetiskt dåligt men vad ska man förvänta sig när det är 6 personer som försökt koka ihop denna soppa i manusformat, däribland Paul Rudd såklart...första filmen skrev Edgar Wright som är en lysande regissör och manusförfattare och han lyckades perfekt med mixen humor och action och faktiskt göra Ant Man riktigt cool...men här är det bara för patetiskt...och betyget blir lågt, inte en svag 1:a, utan den får ändå en stark 1:a men det är inte filmens förtjänst utan slutet efter eftertexterna och hur den hänger ihop med Avengers infinity war, det var enda höjdpunkten från detta patetiska fiasko, hade det varit en helt egen film så hade betyget blivit det lägsta.
92axha10 (Anmäl)   18:17 19/8
Inte en favorit i marvelfamiljen men lättsam och smårolig
choklatchip (Anmäl)   22:08 27/7
Detta är en mycket humoristisk äventyrsfilm. Jag får vibbar av gamla tiders matiné. Helt underbar! Den saknar dimensionen som gör Guardian of the Galaxy helt överlägsen men effekterna och humorn är fantastisk och Paul Rudd är så perfekt castad!
Bomkia (Anmäl)   20:35 27/7
Tycker de här Ant-Man-filmerna är riktigt charmiga. 4-