Betyg idag: 1 289 Besökare idag: 6 052

Originaltitel: Ant-Man and the Wasp
Regissör:Peyton Reed
Utgivningsår:2018

Om Ant-Man and the Wasp:

I efterdyningarna av "Captain America: Civil War", brottas Scott Lang med konsekvenserna av sitt val både som superhjälte och far. Medan han kämpar för hitta balansen mellan sitt privatliv och hans ansvar som Ant-Man, konfronteras han av Hope van Dyne och Dr. Hank Pym med ett nytt viktigt uppdrag. Scott måste än en gång sätta på sig dräkten och lära sig slåss tillsammans med The Wasp då teamet jobbar ihop för att avslöja hemligheter från deras förflutna.

Titel: Ant-Man
Originaltitel: Ant-Man
Regissör: Peyton Reed
År: 2015
Genre: Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction
Ant-Man

Paul Rudd, Evangeline Lilly, Michael Peña, Walton Goggins, Bobby Cannavale, Judy Greer, T I, David Dastmalchian, Hannah John-Kamen, Abby Ryder Fortson, Randall Park, Michelle Pfeiffer, Laurence Fishburne, Michael Douglas, Divian Ladwa, Goran Kostic

Andrew Barrer, Gabriel Ferrari, Chris McKenna, Paul Rudd, Erik Sommers

Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction

Ant-Man 2

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Ant-Man and the Wasp  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ant-Man and the Wasp (33 st)
Björkman (Anmäl)   20:25 4/1
Rudd är sedvanligt charmig och klickar väldigt väl med Lilly och Douglas. Inte den bästa av Marvelfilmerna, men långtifrån den sämsta. Handlingen är lite mer varierad än flera andra inom genren. Plus för Goggins som ganska ettrig "vanlig" skurk samt en lite extra rolig sekvens när Rudd fastnar i en halvliten storlek i en skola.
dudson (Anmäl)   31/12 2018
Ultra larvig & AntMan är helt klart den sämsta i Marvel universum. Finns några roliga scener som när myran lirar trummor och badar. Paul Rudd är riktigt skoj pajas med sin fåniga närvaro. Douglas gör som vanligt ett bra jobb ifrån sig. Sen verkligen snyggt hur dom föryngrat Fishburn samt Michael.
kboman (Anmäl)   9/12 2018
Stabil underhållning!
Robodan (Anmäl)   8/12 2018
Till skillnad mot många andra här så tycker jag den är klart svagare än ettan. En mellanfilm med en svag skurk och en mellanstory. Humorn är bra och eftertextscenerna är sjukt bra. En knapp trea
HerrNenne (Anmäl)   7/12 2018
Högt tempo och en lite för krånglig plot. Rolig ibland. Ant-man är inte den intressantaste superhjälten men det gör hans plats i Marvel-världen desto mer intressant, och det funkar även här. Går på en mina när det gäller lite väl uppenbara tropes som nedräkningar och "sista chansen på hundra år". Helt okej film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ant-Man and the Wasp