Betyg idag: 1 890 Besökare idag: 6 016

Originaltitel: Antichrist
Regissör:Lars von Trier
Utgivningsår:2009

Om Antichrist:

Ett par som förlorat sin lille son åker ut till sin stuga i skogen för att konfrontera sina rädslor. I takt med att terapin fortskrider börjar naturen löpa amok, och en redan illavarslande situation blir snabbt ännu värre.
Se filmen på CDON

Drama, Thriller, Skräck

Danmark, Frankrike, Italien, Polen, Sverige, Tyskland

Recension Antichrist

- Linus film sätter betyg 3 och skriver:
Trier klär ut Jesus till modern psykoterapeut och kastar metaforiska ekollon mot honom. Resultatet är mäktigt, men lite väl skadeglatt. En man och en kvinna sörjer sitt döda barn. Hon nästan förlamas av sorg. Han, psykologen, försöker hjälpa henne på fötter igen genom samtal och en tur tillbaka till "Eden", deras stuga i skogen. I Bibeln är Eden en oskyldig tid innan vi inser att vi måste dö. I...

Recension av Antichrist - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2009
Diskussioner om Antichrist  (0 diskussioner)
Kommentarer om Antichrist (430 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22:04 22/10
Anders Axelsso (Anmäl)   00:09 22/4
Det är ju på sätt och vis väldigt bra och fantastiskt vackert, men jag klarar helt enkelt inte av sånt här. Jag går sönder.
Duke Igthorn (Anmäl)   22:52 21/1
Det man en gång har sett kan inte göras osett. Undvik denna film. För din egen skull. Tro mig.
jlam (Anmäl)   4/11 2016
Det här är en film att inte ha fel förväntningar på. Alla som trodde på en von Triersk Evil dead eller Besökarna lär ha blivit besvikna, vilket jag också delvis blev första gången. Det är mestadels en film om sorg, med vissa ska vi kalla det äss i rockärmen. Nu vid andra titten föll iaf det mesta på plats i samklang: det bävande bildspråket, de suggestiva miljöerna, musiken, mystiken, kraften, det hudlösa spelet och känslostormarna. Inledningen behöver jag väl inte ens nämna.
Vibby (Anmäl)   14/4 2016
Förstår mig inte på såna här filmer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Antichrist