Antichrist

Originaltitel: Antichrist
Regissör:Lars von Trier
Utgivningsår:2009

Om Antichrist:

Ett par som förlorat sin lille son åker ut till sin stuga i skogen för att konfrontera sina rädslor. I takt med att terapin fortskrider börjar naturen löpa amok, och en redan illavarslande situation blir snabbt ännu värre.
Se filmen på CDON

Drama, Thriller, Skräck

Danmark, Frankrike, Italien, Polen, Sverige, Tyskland

Recension Antichrist

- weng-weng sätter betyg 4 och skriver:
Vid sidan av historierna och de bilder von Trier hittar fascineras jag alltid över hans ständiga återkommande oräddhet. Varje film verkar dels tvinga fram ett nytt uttryck ur honom (hur olik är inte denna ”Direktören för det hele”), och dels få honom att när han väl vet vilket håll han ska åt, ta minst två kliv i taget. ”Antichrist” är som vanligt när det gäller von Trier – överflöd.

Recension av Antichrist - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2009
Diskussioner om Antichrist  (0 diskussioner)
Kommentarer om Antichrist (430 st)
YouAreNrIchi (Anmäl)   27/12 2017
En vild resa som lämnar ett kraftigt intryck, vilket var avsikten antar jag. Dock är jag inte säker på om jag förstår vad Trier vad ute efter...
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Anders Axelsso (Anmäl)   22/4 2017
Det är ju på sätt och vis väldigt bra och fantastiskt vackert, men jag klarar helt enkelt inte av sånt här. Jag går sönder.
Duke Igthorn (Anmäl)   21/1 2017
Det man en gång har sett kan inte göras osett. Undvik denna film. För din egen skull. Tro mig.
jlam (Anmäl)   4/11 2016
Det här är en film att inte ha fel förväntningar på. Alla som trodde på en von Triersk Evil dead eller Besökarna lär ha blivit besvikna, vilket jag också delvis blev första gången. Det är mestadels en film om sorg, med vissa ska vi kalla det äss i rockärmen. Nu vid andra titten föll iaf det mesta på plats i samklang: det bävande bildspråket, de suggestiva miljöerna, musiken, mystiken, kraften, det hudlösa spelet och känslostormarna. Inledningen behöver jag väl inte ens nämna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Antichrist