Antiviral

Originaltitel: Antiviral
Regissör:Brandon Cronenberg
Utgivningsår:2012

Om Antiviral:

I en dystopisk framtid arbetar Syd March på en klinik som säljer replikerade sjukdomar vars tidigare innehavare varit en kändis, för att skapa en känsla av biologisk samhörighet mellan stjärnor och deras fans. För att tjäna lite extra pengar vid sidan av har Sid hittat ett sätt att smussla ut dessa virus, från sitt hårt övervakade kontor, för att sälja dem på svarta marknaden.

Titel: Black Mirror - Fifteen Million Merits
Originaltitel: Black Mirror - Fifteen Million Merits
Regissör: Euros Lyn
År: 2011
Genre: Drama, Komedi, Thriller, Science Fiction
Black Mirror - Fifteen Million Merits
Titel: Operation Tiger Lily
Originaltitel: What's up, Tiger Lily?
Regissör: Woody Allen, Senkichi Taniguchi
Regissör: Koji Hashimoto
År: 1984
Genre: Action, Science Fiction
Return of Godzilla

Caleb Landry Jones, Sarah Gadon, Malcolm McDowell, Douglas Smith, Joe Pingue, Nicholas Campbell

Brandon Cronenberg

Thriller, Skräck, Science Fiction

Kanada, USA

Recension Antiviral

- despondency sätter betyg 2 och skriver:
Att se en nutida body-horror är uppfriskande och det finns fantastiska scener för fans av subgenren. Ett av problemen är att de är på tok för få. Sceneriet och miljön är påtagligt sterila; en utmärkt kontrast till temat om virala infektioner, sjukdomar och deformationer. Tyvärr finns det en återhållsamhet som plågar filmen. Tematiken finns hela tiden där och det känns som om Cronenberg utövar sin återhållsamhet som för att inte efterlikna sin fader för mycket. Detta är tyvärr inte ett bra val då stora delar av filmen känns som en transportsträcka och dess 108 minuter är på tok för långt på grund av ett olidligt långsamt tempo. Den briljerar ibland men alldelles för få gånger för att hålla mig intresserad filmen igenom.

Recension av Antiviral - Läs hela!

Diskussioner om Antiviral  (0 diskussioner)
Kommentarer om Antiviral (24 st)
bnw (Anmäl)   15:25 22/2
Jäkligt intressant premiss.
Gordyal (Anmäl)   23/4 2016
Inledningsvis känns det mest pretentiöst och överöst med "oj, vilken otroligt cool film jag tycker att jag har gjort". Men sedan landar det en aning, och man sugs in i en långsam och något händelsefattig film med bra stämning. (8/15)
Venatici (Anmäl)   21/7 2015
Meh. Ge mig tillbaka 110 minuter av mitt liv, tack.
Engravadlax (Anmäl)   18/7 2014
Far sin upp i dagen... man har ju hört talas om enskilda fall av störda individer som samlar på allt från kändisars cigarettfimpar till deras avföring, men att så pass många skulle intressera sig för sånt att man kan profitera från det på detta sätt känns lite väl surrealistiskt... på ett sätt som inte engagerar. Det är tredje gången som jag ser Caleb Landry Jones, och jag är övertygad om att grabben kommer att gå långt, bara han tackar ja till rätt filmer. Cronenberg Jr. med, så länge han lär sig av gubben Cronenbergs misstag. Snyggt är det i alla fall. Och välspelat. (5/10)
zonk (Anmäl)   28/6 2014
Trevligt att se sonen ta upp facklan nu när gamle Cronenberg helt verkar ha gett upp på body horror. Dessvärre lite å den långsamma och kliniska sidan, men inte alls dumt. Det är begripligt att han inte vill använda samma skitiga, alternerande rostiga och organiska miljö som sin far, men dessvärre har han inte riktigt något annat intressant att ersätta den med.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Antiviral