Antropophagus

Originaltitel: Antropophagus
Regissör:Joe D'Amato
Utgivningsår:1980

Om Antropophagus:

En kannibalistisk zombie går runt på en medelhavsö och dödar människor. Några turister kommer dit för att fira semester, men zombien har andra planer för dem. Men vem är egentligen zombien och var kommer den ifrån?

Titel: Absurd
Regissör: Sergio Martino
År: 1986
Genre: Action, Science Fiction
Hands of Steel

Tisa Farrow, Saverio Vallone, Mark Bodin, Serena Grandi, Margaret Mazzantini, George Eastman, Zora Kerova

Joe D'Amato, George Eastman

Skräck

The Grim Reaper, Antropofago, Man Beast, The Savage Island

Italien
Med i listor: Slasher-filmer från 80-talet, Video nasties
Diskussioner om Antropophagus  (0 diskussioner)
Kommentarer om Antropophagus (42 st)
Suverän (Anmäl)   17/10 2018
Höjer från en 1:a till en fyra. Jag vet inte vad jag tänkte när jag satte betyget för sju år sedan, men omtitten i kväll öppnade verkligen upp filmen för mig. Maken till stämningsfull och genomobehaglig (och tämligen originell) slasher/splatter/video nasty får man leta länge efter. Och soundtracket! Wow!
EvilNed (Anmäl)   21/8 2018
Hmm. Den har något. Vilket förvånar mig, för det borde egentligen inte vara något annat än skräp. Men det har något...
BrutusBeefcake (Anmäl)   11/7 2017
Jag gillar en grekisk öde ö som setting och fungerar perfekt för en sådan här film. Men denna var tyvärr mest bara tråkig med dåliga specialeffekter och tama dödsscener. EN riktigt bra scen (ja den ja) och det blir lite kul mot slutet men nja, det är verkligen inget att ha. (3+/15)
gjoob (Anmäl)   6/8 2016
Genren till ära, staplas de logiska luckorna på varandra (olåsta dolda dörrar, korkade beslut, osv). "Monstret" var inget att ha, men storyn och genomförandet bär upp det hela. Underhållande och hyfsat bra tempo rakt igenom.
KalEYanka (Anmäl)   25/7 2016
Förvånansvärt bra stundtals. Trots obefintlig budget och tvivelaktiga specialeffekter så lyckas den mest ökända scenen (ni vet vilken) fortfarande ge obehagskänslor.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Antropophagus