Antwone Fisher

Originaltitel: Antwone Fisher
Regissör:Denzel Washington
Utgivningsår:2002

Om Antwone Fisher:

En ung man i den amerikanska flottan skickas till en psykolog för att få hjälp med att ordna upp sitt mörka förflutna. Till en början vägrar den unga mannen att öppna sig, men till slut avslöjar han sin traumatiska uppväxt hos en fosterfamilj. Med hjälp av sin psykolog konfronterar han sitt förflutna och börjar söka efter sin riktiga familj.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Rob Reiner
År: 2007
Genre: Drama, Komedi, Äventyr
Nu eller aldrig

Denzel Washington, Viola Davis, Derek Luke, Joy Bryant, Earl Billings, Kevin Connolly, Novella Nelson, Malcolm David Kelley, Salli Richardson-Whitfield

Antwone Fisher

Drama, Romantik, Biografi

Recension Antwone Fisher

- Loomis sätter betyg 4 och skriver:
Denzel Washington har en del rykten om sig att vara en rejäl diva som gärna styr andra regissörer och skådespelare. Tack för det säger jag, det har gett tydliga resultat i divans regidebut. Det är inte mycket som gått fel i ”Antwone Fisher”. En otroligt säker och trygg regisserat film baserad på en sann historia. Manuset som för övrigt är skrivet av Antwone Fisher själv är något som länge legat i bokhyllan...

Recension av Antwone Fisher - Läs hela!

Diskussioner om Antwone Fisher  (0 diskussioner)
Kommentarer om Antwone Fisher (66 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/8 2017
This is good stuff!
Hypostas (Anmäl)   27/6 2015
Riktigt bra film. Stark trea.
Krille80 (Anmäl)   10/1 2015
En historia baserad på verkligheten regisserad av Denzel Washington. För mig personligen var detta inte den starka berättelse som den troligtvis ska vara. Den har några fina stunder men också stunder av överdriven sentimentalitet. 2+
KyLLo (Anmäl)   7/2 2014
Det är en fin story som är bra regisserad av Denzel Washington. Men det som jag framför allt fascineras av och som höjer filmupplevelsen för mig är skådespelarna. Alla verkar så avspända och intresserade. Jag får känslan av att den familjära stämningen infann sig även när kamerorna var avstängda. Instinktivt vill jag bara krama om alla.
den_fonk (Anmäl)   25/9 2012
Säger som Lapman, aningen krystat slut men annars fin! Månne någon tryckte på "wrap it up"-knappen?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Antwone Fisher