Antz

Originaltitel: Antz
Regissör:Eric Darnell
Utgivningsår:1998

Om Antz:

Livet är inget nöje för Z, en liten arbetande myra med några väldigt stora ideer, t.ex. vill han ha ihop det med den vackra prinsessan Bala, och att bli det är nog en på miljarden. Men när Z övertalar sin kompis som är soldat att byta plats med honom så vänder hela Zs liv. Efter att ha utkämpat ett krig med teremiter och letar efter "Insectopia" så hamnar han i en slutlig konfrontation med General..
Se filmen på Viaplay

Regissör: John Hay
År: 2000
Genre: Drama, Komedi
Det finns bara en Jimmy Grimble

Woody Allen (röst), Dan Aykroyd (röst), Anne Bancroft (röst), Jennifer Lopez (röst), Gene Hackman (röst), Sylvester Stallone (röst)

Chris Weitz, Paul Weitz, Todd Alcott

Komedi, Animerad, Äventyr, Fantasy

Med i listor: Dreamworks Animations
Diskussioner om Antz  (0 diskussioner)
Kommentarer om Antz (296 st)
karlmats (Anmäl)   20:43 24/9
Vilken dagsaktuell rulle, samma dag som SD och V slåss om en talmanspost får jag skriva om en film där nazistmyror slåss mot kommunistmyror och en fritänkande liberal räddar världen. Om inte det här är ett tecken på att Major Björklund kliver fram och blir statsminister innan året är slut så lär det nog aldrig hända. Dreamworks första animerade film är verkligen märkt av tiden vad gäller det visuella, det är varken positivt eller negativt utan mest ett konstaterande. Om något påminner det lite om ett gammalt tv-spel till stilen. Det är en väldigt imponerande samling röstskådisar de fått ihop till debuten och jag tycker nog t.o.m. att den gamle trägubben Woody Allen klarar sig med hedern i behåll och får in ett par roliga one-liners, precis som i valdebatterna alltså. Annars är det väl en rulle som inte direkt sticker ut så mycket, jag blir inte tillräckligt såld på världen eller karaktärerna för att vilja lyfta fram den som något speciellt, och då stannar det på en ganska stark 2a.
Rai (Anmäl)   21:05 7/3
Har alltid hata den här filmen, som är totalt värdelöst!
Filmfantast86 (Anmäl)   16/10 2017
Astrojacob (Anmäl)   4/9 2016
Stallone - Woody - Hackman - vilken kombo! MysFyramyra!
Sarakin76 (Anmäl)   18/8 2016
En av de bedre animerte filmene. Men når ikke helt opp til toppen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Antz