Antz

Originaltitel: Antz
Regissör:Eric Darnell
Utgivningsår:1998

Om Antz:

Livet är inget nöje för Z, en liten arbetande myra med några väldigt stora ideer, t.ex. vill han ha ihop det med den vackra prinsessan Bala, och att bli det är nog en på miljarden. Men när Z övertalar sin kompis som är soldat att byta plats med honom så vänder hela Zs liv. Efter att ha utkämpat ett krig med teremiter och letar efter "Insectopia" så hamnar han i en slutlig konfrontation med General..
Se filmen på Viaplay

Regissör: John Forte
År: 2001
Genre: Komedi, Romantik
Mad About Mambo

Woody Allen (röst), Dan Aykroyd (röst), Anne Bancroft (röst), Jennifer Lopez (röst), Gene Hackman (röst), Sylvester Stallone (röst)

Chris Weitz, Paul Weitz, Todd Alcott

Komedi, Animerad, Äventyr, Fantasy

Med i listor: Dreamworks Animations
Diskussioner om Antz  (0 diskussioner)
Kommentarer om Antz (293 st)
Astrojacob (Anmäl)   4/9 2016
Stallone - Woody - Hackman - vilken kombo! MysFyramyra!
Sarakin76 (Anmäl)   18/8 2016
En av de bedre animerte filmene. Men når ikke helt opp til toppen.
Krille80 (Anmäl)   26/10 2014
Det bästa med tecknade eller animerade filmer som dena är ju alla kändisar som gör röster till figurerna i filmen. Det är det jag får ut av filmen. Dock är den ju rolig och charmig. 3+
sawa (Anmäl)   13/5 2013
Helt godkänd!
dafreakish (Anmäl)   15/2 2013
När Antz kom försökte den vara lite vuxnare än Ett Småkryps Liv vilket den också lyckades med. Men det som den saknar jämfört med Pixars filmer i allmänhet är dock charmen och fyndigheten. Egentligen blir Antz bara en hygglig spelfilm i animerad förpackning vilket också har gjort att Dreamworks försök att utmanövrera Pixar inte lyckats alls. Antz är dock trevlig och bjuder på en imponerade voicecasting rakt igenom. Bra och snyggt för att vara 98 om än aningen åldrat.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Antz