Any Given Sunday

Originaltitel: Any Given Sunday
Regissör:Oliver Stone
Utgivningsår:1999

Om Any Given Sunday:

Tony D'Amato, tränare för det amerikanska fotbollslaget Miami Sharks, hamnar i konflikt med klubbens ägare Christina Pagniacci. Hon vill att Tony ska släppa fram det unga stjärnskottet Willie Beaman. Tony vill hellre satsa på den erfarne Cap Rooney. Christina har dock en lömsk plan i bakhuvudet: att byta ut Tony för att istället hårdlansera och få in Willie på planen.

Titel: Moneyball
Regissör: Cameron Crowe
År: 1996
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Jerry Maguire

Al Pacino, Cameron Diaz, Jamie Foxx, Dennis Quaid, LL Cool J, Lawrence Taylor, Bill Bellamy, James Woods, Matthew Modine, Aaron Eckhart, Jim Brown, John C McGinley, Lela Rochon, Lauren Holly, Ann-Margret, Charlton Heston, Clifton Davis, Andrew Bryniarski

John Logan, Oliver Stone, Daniel Pyne

Drama

Recension Any Given Sunday

- Bobby Peru skriver:
Jag älskar de flesta av Oliver Stones filmer. Den här är dock ett av få undantag. Any given sunday handlar om fotbolls-coachen Tony D'Amato. Han coachar Miami Sharks (ett påhitt, då laget egentligen heter Miami Dolphins). Han är en erfaren tränare som det dock går dåligt för. Mycket beroende på att ägaren (en ung tjej) inte bryr sig om att organisera laget, utan hon vill bara vinna i stället....

Recension av Any Given Sunday - Läs hela!

Med i listor: Amerikansk fotboll
Diskussioner om Any Given Sunday  (0 diskussioner)
Kommentarer om Any Given Sunday (210 st)
menschenfeind (Anmäl)   00:24 8/4
Var tveksam i början, men utvecklades till att bli en av de bästa sportfilmer jag sett. På gränsen till en 4:a.
PeterTheW (Anmäl)   12:20 27/1
Helt okej, om än väl lång. Men maken till mycket testosteron har sällan skådats.
kervisch (Anmäl)   16/12 2014
4 av 5. Grymt bra film.
LordKaoz (Anmäl)   11/11 2014
Masterpiece! Al Pacino är fantastisk i sin roll, betyget sätter jag i förhållande till sin genre, det bästa sportdrama i hög hastighet som finns att se enligt mig.
Krille80 (Anmäl)   26/10 2014
För oss svenskar är det inte alltid lätt att sätta oss in i den kultur som finns runt amerikansk fotboll. Men det behöver man inte bry sig så mycket om här för intrigerna känner man igen. En bra Pacino kan ta en film lång väg. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Any Given Sunday