Any Way the Wind Blows

Originaltitel: Any Way the Wind Blows
Regissör:Tom Barman
Utgivningsår:2003

Om Any Way the Wind Blows:

Antwerpen i Belgien, en vanlig sommardag, juni 2004. Åtta människor driver omkring på stadens gator. En äldre man har äktenskapsproblem, en kille stjäl sjukhusdroger, en biografmaskinist blir av med jobbet. Alla stöter på den mystiske Windman som bokstavligen blåser sig fram i tillvaron.

Frank Vercruyssen, Diane De Belder, Eric Kloeck, Natali Broods, Matthias Schoenaerts, Dirk Roofthooft, Jonas Boel, Titus De Voogdt, Sam Louwyck, Annick Christiaens, Cedric Faes

Tom Barman

Drama, Komedi

Belgien
Med i listor: Stockholm XIV Competition
Diskussioner om Any Way the Wind Blows  (0 diskussioner)
Kommentarer om Any Way the Wind Blows (5 st)
OogieBoogieMan (Anmäl)   31/10 2006
Kanske en av dom mest svängiga filmerna jag har sett. Ascoolt i början när snubben går i tunneln. Tom Barman är bra!
lillao (Anmäl)   15/3 2004
Ja, en trea bra nära en fyra (kanske ändrar senare). Kul om man gillar dEUS och Toms andra musikprojekt att upptäcka små melodier (som en mobilsignal) i filmen. :-)
Juanito (Anmäl)   16/11 2003
Inga problem med texten när jag såg den heller. Kul med flamländska. "Vet du vad" t ex betyder samma sak som på svenska. En stark tre eller svag fyra. Får bli en trea tills vidare. Gillar ofta filmer med psykedeliska partysekvenser...
Bjönen_Plöta (Anmäl)   14/11 2003
Hade varit en fyra om det inte vore för att dom knarkade. Kan vi inte alla komma överrens om att knark är tidernas sämsta dramaturgiska verktyg? Den lider för övrigt av en del Pulp fictionsyndrom, men till skillnad från Pulpm fiction så bryr man sig om personerna i filmen... Hade inga problem med texten.
seven (Anmäl)   8/11 2003
attans irriterande att man inte kunde se halva texten. hoppas det är annorlunda på visningarna, även om jag inte tror det.