Anything Else

Originaltitel: Anything Else
Regissör:Woody Allen
Utgivningsår:2003

Om Anything Else:

Jerry bor i New York och är en kämpande skribent som skriver komedi. Hans förhållande med sin tjej Amanda håller på att brista, mestadels p.g.a. hennes nästan sjukliga otrohet, men också på grund av hans egna neuroser. Han får ofta råd från en kamrat som också är skribent och försöker få ordning på sitt kärleksliv, detta samtidigt som han måste ta itu med sin urusla manager som måste sparkas för att han själv ska kunna komma någon vart i sin karriär.
Se filmen på CDON

Originaltitel: Celebrity
Regissör: Woody Allen
År: 1998
Kändisliv

Jason Biggs, Christina Ricci, Woody Allen, Danny DeVito, Stockard Channing, KaDee Strickland, Erica Leerhsen, William Hill, Adrian Grenier, Jimmy Fallon, David Conrad, Zach McLarty

Woody Allen

Komedi, Romantik

USA, Frankrike, Storbritannien
Diskussioner om Anything Else  (0 diskussioner)
Kommentarer om Anything Else (118 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
Ful_fisk (Anmäl)   10/8 2015
Nja... Woody Allen själv bidrar med mycket humor i sin galna och underhållande karaktär, men i övrigt är det ganska blekt. De andra karaktärerna är lite för tunna för att storyn ska fungera som en huvudhandling i en långfilm. För att få godkänt krävs det mer än detta. Men godbitar finns lite överallt i filmen.
AlbinWesley (Anmäl)   25/6 2014
Alltså det är ganska bra, men jag köper det inte riktigt. Det är inga höjdarskådisar och jag finner noll som helst sympatier för de båda. Men det är okej absolut, bitvis roligt. Woody Allen är bra även när han inte är så bra.
Dele (Anmäl)   26/4 2014
Gott hantverk i en relativt trevlig film, som, om än ett lyft från de två tidigare ljumma verken, ändå känns som en ganska ordinär historia. Dialogerna gnistrar till emellanåt, några karaktärsdrag är roande, och att Allen här har insett sin ålder och lämnat över till den yngre generationen tar glädjande bort vissa frågetecken som funnits tidigare. En stabil, men ordinär trea.
booby (Anmäl)   14/9 2013
Fruktansvärt trölig och långsam men har samtidigt fantastiskt vackra bilder från New York.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Anything Else