Betyg idag: 1 380 Besökare idag: 4 251

Originaltitel: Pour elle
Regissör:Fred Cavayé
Utgivningsår:2008

Om Allt för henne:

Lisa och Julien är gifta och lever ett lyckligt liv utan krångel med sin son Oscar. Men deras liv stjälps omkull en morgon när polisen kommer för att arrestera Lisa för mord. Hon döms till 20 års fängelse. Julien är övertygad om att hans fru är oskyldig och bestämmer sig för att hjälpa henne att rymma. Hur långt är han beredd att gå "för henne"?
Se filmen på CDON

Titel: The Next Three Days
Originaltitel: The Next Three Days
Regissör: Paul Haggis
Genre: Drama, Kriminalare, Romantik, Thriller
The Next Three Days
Titel: Berätta inte för någon
Originaltitel: Ne le dis ā personne
Regissör: Guillaume Canet
År: 2006
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Berätta inte för någon
Titel: Identity of a Killer
Originaltitel: L'homme qui voulait vivre sa vie
Regissör: Eric Lartigau
Identity of a Killer
Titel: Lights Out
Originaltitel: Simon Werner a disparu...
Regissör: Fabrice Gobert
Regissör: Rupert Wyatt
År: 2008
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
The Escapist

Vincent Lindon, Diane Krüger, Olivier Marchal, Hammou Graīa, Liliane Rovčre, Olivier Perrier, Lancelot Roch

Fred Cavayé

Drama, Kriminalare, Romantik, Thriller

Anything for Her

Frankrike
Diskussioner om Allt för henne  (0 diskussioner)
Kommentarer om Allt för henne (24 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
Sture Stenhög (Anmäl)   20/9 2017
Av misstag såg jag för ovanlighetens skull remaken före originalet, om det spelar in i mitt omdöme vet jag inte, men jag tyckte iaf att de båda versionerna höll ungefär samma klass. Det kan nog ha mycket att göra med att redan den här franska förlagan känns väldigt amerikansk. Spännande är det iaf trots att jag kände till historien i stora drag sedan tidigare, och kan man bara ha överseende med att det är lite långsökt, så är det här ett bra scenario för en thriller. Ska jag envisas med att fortsätta jämföra de två, så känns den här jämnare i sitt utförande, medan remaken lyckades förbättra historien i vissa avseenden, och försämra den i andra. Båda är sevärda och underhållande för stunden, men de lämnar inga större avtryck efteråt
RustyFilm (Anmäl)   6/12 2016
Här bjuds ett franskt ganska så drivet filmarbete. Kameraarbetet är alldeles lysande med ett frosseri i deppiga miljöer. Historien är finurligt berättad med en handling som rör sig lite utanför det vanliga thriller standardformatet. Bra skådespeleri.
Engravadlax (Anmäl)   28/6 2014
Hyfsat, men föredrog remaken.
need_sleep (Anmäl)   24/7 2012
Det franska orginalet till den amerikanska kopian Last Three Days. Jag såg den amerikanska för, kanske därför som jag tyckte den var bättre? De är iallafall väldigt lika och normalt brukar jag gilla franska filmer bättre (jfr bara Nikita med Kodnamn Nina och Tre Män Och En Baby där de franska är ljusår bättre). Hursomhelst, se en av dem; Last Three Days eller Pour Elle.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Allt för henne