Apollo 13

Originaltitel: Apollo 13
Regissör:Ron Howard
Utgivningsår:1995

Om Apollo 13:

Det har gått mindre än ett år sedan den första människan gick på månen. För den amerikanska befolkningen betyder Apollo 13 bara ännu en rutinresa i rymden, "ungefär lika spännande som en resa till Pittsburgh" - tills dessa ord hörs från rymden: "Houston, we've had a problem".

Baserad på boken Lost Moon av James Lovell och Jeffrey Kluger från år 1994.

Titel: Gravity
Originaltitel: Apollo 11
Regissör: Norberto Barba
År: 1996
Apollo 11

Tom Hanks, Bill Paxton, Kevin Bacon, Gary Sinise, Ed Harris, Kathleen Quinlan, Mary Kate Schellhardt, Miko Hughes, Max Elliott Slade, Michele Little, Xander Berkeley, Joe Spano, David Andrews, Clint Howard

William Broyles Jr, Al Reinert

Drama, Äventyr

Diskussioner om Apollo 13  (0 diskussioner)
Kommentarer om Apollo 13 (280 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   23:36 27/9
Lite väl mycket Hollywood-typisk mytbildning, men annars är det här väldigt bra. På ett tekniskt plan håller den bra än idag, men mest imponerad blir jag ändå av den autentiska inblicken i arbetet på NASA, allt från astronauter till kontrollrumspersonal, och kanske framför allt samarbetet dem emellan. Här har man hittat en bra balans där det är hyfsat lätt att hänga med i händelseförloppet utan att den för den sakens skull fördummas eller överdramatiseras. Mest sätter sig de mer nedtonade scenerna med astronauterna ensamma i en knappt funktionsduglig rymdfarkost. Stark trea, lite för många fåniga familjescener för att jag ska kunna sträcka mig högre
Raimo_1985 (Anmäl)   14/11 2017
Extremt lökigt och amerikanskt på det dåliga sättet men lite spännande ibland.
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
dålig
Stygga-Vargen (Anmäl)   8/6 2017
Har tyvärr inte sett denna film sen den gick på TV under början av 00-talet men jag tyckte den var väldigt bra då i alla fall.
widez (Anmäl)   13/5 2017
Den är ok som en söndagsmatiné men inte mycket mer än så. Mer familjedrama än rymdaction vilket är lite av en besvikelse.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Apollo 13