Apostle

Originaltitel: Apostle
Regissör:Gareth Evans
Utgivningsår:2018

Om Apostle:

En man hamnar i livsfara när han försöker rädda sin kidnappade syster från en obehaglig sekt på en avlägsen ö.

Dan Stevens, Lucy Boynton, Mark Lewis Jones, Bill Milner, Kristine Froseth, Paul Higgins, Michael Sheen, Elen Rhys, Richard Elfyn, Ross O'Hennessy, Catrin Aaron, Sharon Morgan

Gareth Evans

Thriller, Skräck, Mysterium

USA, Storbritannien
Diskussioner om Apostle  (0 diskussioner)
Kommentarer om Apostle (17 st)
Jakean (Anmäl)   21:46 26/1
Fruktansvärt dålig film! Seg och inte alls spännande. Gillar man denna har man en skruv lös o bör ringa 1177.
Afflicter (Anmäl)   21:00 12/1
Lånar definitivt några sidor ur Lovecrafts The Shadow Over Innsmouth och skräckklassikern The Wicker Man, men Evans har lite annat i rockärmen också. Det blir lite stökigt och alla trådar löper inte hela vägen, men stämningen och det visuella gör filmen en större tjänst.
Halofreak92swe (Anmäl)   25/12 2018
Brutal och äcklig skräckis med en bra krypande stämning.
Tatty (Anmäl)   28/10 2018
Inte så dålig men ganska konstig film. Konstig kultur och ganska brutal tycker jag!
Robkiller (Anmäl)   27/10 2018
Segt drama med någon religiös sekt på en ö... sedan spårar den ur totalt...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Apostle