Appaloosa

Originaltitel: Appaloosa
Regissör:Ed Harris
Utgivningsår:2008

Om Appaloosa:

Två vänner anlitas för att försvara en liten stad från en ondskefull ranchägare, men allt blir mer komplicerat när en ung änka kommer till staden.

Titel: Silverado
Regissör: Andreas Prochaska
År: 2014
Genre: Western
The Dark Valley

Ed Harris, Viggo Mortensen, Jeremy Irons, Renée Zellweger, Lance Henriksen, Timothy Spall, Tom Bower, James Gammon, Ariadna Gil, Adam Nelson, Gabriel Marantz, Rex Linn, Luce Rains, Timothy V Murphy, Cerris Morgan-Moyer, Erik J Bockemeier, Boyd Kestner

Robert Knott, Ed Harris

Drama, Kriminalare, Western

Med i listor: Western Top 50
Diskussioner om Appaloosa  (0 diskussioner)
Kommentarer om Appaloosa (156 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
karlmats (Anmäl)   10/8 2017
Jag är nog kanske ingen större western-fan trots allt. Appaloosa gör väl egentligen ingenting fel, förutom bitarna med Renée Zellweger då kanske, men ändå blir det inte mer än en axelryckning. Casten är ju fenomenal, Harris, Mortensen och en av mina små husgudar Jeremy Irons gör det här väldigt bra. Men handlingen blir ändå ganska tråkig och känns igen från andra filmer i genren. Harris upprepade gag med dåligt ordförråd blir så där lagom torrt som när gamlingar ska dra sina uttjatade skämt som inte varit roliga sen 60-talet, kanske var det bättre förr även för westerns. Sen hjälper det förstås inte att se den på tv4 som har långa reklamavbrott varje kvart, det kan ju sänka det mesta tyvärr. Men 2an är väl ganska stabil i slutändan.
92axha10 (Anmäl)   14/3 2017
Ed Harris fungerar bra som cowboy (Westworld?)
Murvel48 (Anmäl)   26/1 2017
Härligt ned en western av klassiskt snitt som omväxling. Dessvärre tappade den i tryck och tempo för ofta för att få ett högre betyg.
Jamesa (Anmäl)   15/10 2016
Ett krasst Ok. Välgjord och snygg med västernkänsla. Dock tråkig historia och ingen fundering insmyger sig om hur det ska gå. Trovärdighet i läkande ?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Appaloosa