Appleseed Saga: Ex Machina

Originaltitel: Ekusu makina
Regissör:Shinji Aramaki
Utgivningsår:2007

Om Appleseed Saga: Ex Machina:

Deunan och Briareos tjänstgör båda i elitstyrkan E.S.W.A.T som är det bästa förbandet i Olympus. Men deras dagliga rutin störs när en experimentell bioroid vid namn Tereus blir skickad för att ansluta sig till enheten. Tyvärr så är det inte allt utan en konspiration försöker just att ta över världen och göra om den till sin avbild.

Titel: Appleseed
Regissör: Olivier Dahan
År: 2004
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
De blodröda floderna II

Ai Kobayashi (röst), Jûrôta Kosugi (röst), Rica Fukami (röst), Takaya Hashi (röst), Rei Igarashi (röst), Yasuyuki Kase (röst), Yûji Kishi (röst), Kong Kuwata (röst)

Drama, Animerad, Action, Science Fiction, Anime

Appleseed 2, Appleseed: Ex Machina

Japan
Diskussioner om Appleseed Saga: Ex Machina  (0 diskussioner)
Kommentarer om Appleseed Saga: Ex Machina (30 st)
Juu_W (Anmäl)   13/11 2013
Den första var riktigt bra med en bra story, även om den här uppföljaren var lika snygg som den första så är storyn för tunn för att jag ska kunna ge den högre betyg... Tråkig och förutsägbar men gillar man Appleseed ska man naturligtvis ge den en chans och se den!
MaxMackan (Anmäl)   5/5 2013
Animeringen är precis som i ettan bra i miljöer och actionssekvenser, men fruktansvärd på karaktärerna. En inte mycket mer än halvintressant story som tyngs ner av allt för stora logiska hål i manus. Tycker dock att det finns kvaliteér och Appleseed-världen har vuxit sig starkare här i andra filmen och är något man vill se mer av, dock med bättre insatser än det här.
MinotaurKing (Anmäl)   21/10 2010
mycket snygg film. japaner är som alltid bäst på grafik.
kitsune (Anmäl)   9/4 2010
alltså den var helt ok även om jag kände att storyn var förutsägbar och platt jämfört med den andra. Sedan att jag bara kunde välja engelska eller tyska som talande språk sänkte ju det ytterligare med tittandet. Inte en film jag direkt kommer se igen.
Lars-O (Anmäl)   27/1 2010
Jag gillade verkligen den första filmen, men den här engagerade inte alls. Mycket teknik, lite hjärta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Appleseed Saga: Ex Machina