Appleseed

Originaltitel: Appurushîdo
Regissör:Shinji Aramaki
Utgivningsår:2004

Om Appleseed:

Året är 2131. Människor lever tillsammans med kloner i en idealt planerad stad. Remake av film från 1988 med samma titel.

Titel: Ghost in the Shell
Regissör: Mamoru Oshii
År: 1990
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Mysterium, Anime
PatLabor: The Mobile Police

Ai Kobayashi (röst), Jûrôta Kosugi (röst), Yuki Matsuoka (röst)

Masamune Shirow, Haruka Handa

Drama, Animerad, Science Fiction, Anime

Japan

Recension Appleseed

- Greenleaf sätter betyg 3 och skriver:
Appleseed utspelar sig i framtiden och är en ganska invecklad historia om en kvinnlig elitsoldat som anländer till framtidsstaden Utopia och hamnar mitt i ett krig mellan två olika parter i staden. Man har avlat fram klonliknande människor som anses vara "perfekta", men många i staden är motståndare till denna generation. Filmen börjar riktigt bra med en fräck actionspäckad inledning. Det första...

Recension av Appleseed - Läs hela!

Med i listor: Anime Top 50, Stockholm XV Japanese Anime
Filmnummer: 19788
Diskussioner om Appleseed  (0 diskussioner)
Kommentarer om Appleseed (125 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
wAB wAB (Anmäl)   11/7 2013
Blev väldigt positivt överraskad! Jag tycker inte du ska låta dig avskräckas av småsaker andra klagar på. Alla har olika åsikter om hur saker och ting ska se ut i film. Ser man actionspäckade animerade sciencefictionfilmer så tycker inte jag att man ska inte vänta sig något helt realistiskt. Filmen är väldigt snygg och tar upp intressanta konflikter!
MaxMackan (Anmäl)   4/5 2013
Är inte helt såld på animeringsstilen på karaktärerna, som känns stolpig. Det till trots är det en del riktigt snygga bildrutor då det är mer miljö. På ytan en standard actionfilm men under puttrar en hel del bra idéer och intressanta tankar. Landar helt enkelt i mitten av skalan.
JimCarrey (Anmäl)   25/2 2013
Grym, fantasifull och underskön sci-fi. Bara jag som tyckte mig skönja vissa Asimov-blinkningar? 3-
Film Guden (Anmäl)   26/9 2011
En omtitt med ny mental inställning till animationen och original-källan senare höjer jag betyget. Lite tramsigt lattjande med Mangan som fick mig att undra om projektet tagits helt på allvar. Men en mer fängslande andra halva.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Appleseed