April, April

Originaltitel: April Fool's Day
Regissör:Fred Walton
Utgivningsår:1986

Om April, April:

Muffy bjuder hem sina vänner till sitt föräldrahem på en glesbebodd ö. På färjan urartar en lek till att en arbetare skadas. Väl framme börjar saker hända. Någon vill förstöra för dem och de försvinner en efter en.

Titel: Club Dread
Originaltitel: White Nights
Regissör: Taylor Hackford
År: 1985
Vita nätter

Deborah Foreman, Deborah Goodrich, Ken Olandt, Jay Baker, Leah Pinsent, Clayton Rohner, Amy Steel, Thomas F Wilson, Griffin O'Neal, Pat Barlow, Mike Nomad, Tom Heaton, Lloyd Berry

Danilo Bach

Thriller, Skräck, Mysterium

Med i listor: Slasher-filmer från 80-talet
Diskussioner om April, April  (0 diskussioner)
Kommentarer om April, April (52 st)
amam (Anmäl)   21/9 2017
Njaaaa. Filmen vet ju iaf vad den vill göra. Jag gillade inte direkt upplägget men jag fattar varför en del tycker den är charmig. Stark tvåa.
Kimchi (Anmäl)   10/9 2016
Usch. Tickar ingen box. Varken läskig eller underhållande. Enbart fånig.
Fläskkäft (Anmäl)   22/6 2015
Denna hyrde vi på åttiotalet och jag minns att jag tyckte att den var sådär då, flera år senare och efter flera tittar tycker jag att den har vuxit till sig ordentligt. Det dröjde många år innan jag fick reda på att den svenska videoutgåvan var rejält klippt och ska man se den ska man ju givetvis se den oklippt. Jag tycker faktiskt filmen är en liten pärla i genren, åttiotalet gav hos slashers i överflöd men denna sticker ut genom att vara rejält annorlunda. Det råder skön stämning genom hela filmen, musiken, valet av skådespelare, miljöerna och historien som sådan tilltalar mig. Skulle vara kul med en fet bluray-utgåva med massor med spännande extramaterial.
Krille80 (Anmäl)   9/11 2014
Jag var inte gammal när jag en natt smög upp för att se på TV. Jag satte på TV:en och då är det denna film som startar. jag tyckte den var fruktansvärd hemsk men jag fortsatte att titta på den. Jag sov inte så bra de närmaste dagarna. Idag så har den sin charm och sina skräckscener men jag vet inte om det är mina minnen eller filmen som skrämmer. 2+
Korben_Dallas (Anmäl)   23/10 2014
Vill inte var douche men alla ni som skriver att slutet är förutsägbart gör de extra uppenbart hur de slutar med tanke på filmens namn. Ni spoiler:a är min punkt. Drygt skrivet av mig men de är sant.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till April, April