Aquaman

Originaltitel: Aquaman
Regissör:James Wan
Utgivningsår:2018

Om Aquaman:

I Aquaman får vi följa halvmänniskan och halvatlanten Arthur Curry på hans livs resa – en resa som inte bara tvingar honom att möta sitt sanna jag, utan också upptäcka om han är värdig det han föddes till en kung.

Jason Momoa, Amber Heard, Willem Dafoe, Patrick Wilson, Nicole Kidman, Dolph Lundgren, Yahya Abdul-Mateen II, Temuera Morrison, Ludi Lin, Michael Beach, Randall Park, Graham McTavish, Leigh Whannell, Julie Andrews (röst), Djimon Hounsou (röst)

Will Beall, David Leslie Johnson-McGoldrick

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

USA, Australien
Diskussioner om Aquaman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Aquaman (44 st)
dudson (Anmäl)   12:29 7/6
Rejält fläskig superhjälte film som egentligen är stenkorkad. Aquaman känns ändå som ett nytillskott i denna oändliga genre. Det komiska är verkligen Lundgren i rött skägg samt en lite väl data gjord Dafoe#) Annars är effekterna guda benådade läckra och att filmen levererar med en skaplig story/feeling.
kryttan (Anmäl)   09:50 3/6
Svag 2:a svajande på gränsen till 1:a, så fruktansvärt dålig, men glänser till på vissa ställen vilket gör att den slipper 1:an. men vafan alltså?
Robkiller (Anmäl)   01:18 23/5
Det här var ju stendumt och för det mesta rätt oseriöst... men är ju å andra sidan en serietidningshjältefilm och den är underhållande med ofrivillig humor på sina ställen... så varför inte... synd att bara animationerna under vattnet ser så undermåliga ut...
peu-depeu (Anmäl)   12:37 11/5
Får en tvåa enbart för hur mycket jag skrattade åt den. Helt tondöv film.
Sovande_mannen (Anmäl)   23:47 4/5
Den va väl okej...