Aquarius

Originaltitel: Aquarius
Regissör:Kleber Mendonça Filho
Utgivningsår:2016

Om Aquarius:

Clara, en 65-årig änka och pensionerad musikkritiker, föddes i en rik och traditionell familj i Recife, Brasilien. Hon är den sista boende i Aquarius, ett bostadshus byggt på 1940-talet, i ett lite finare område. Alla angränsande lägenheter har redan köpts av ett företag som har andra planer för framtiden, men Clara har lovat sig själv att endast lämna lägenheten vid hennes död, och kommer att ge sig in i ett kallsinnigt krig med företaget.

Sonia Braga, Julia Bernat, Maeve Jinkings, Carla Ribas, Irandhir Santos, Fernando Teixeira, Humberto Carrão, Paula De Renor, Buda Lira, Thaia Perez, Daniel Porpino, Pedro Queiroz, Rubens Santos

Kleber Mendonça Filho

Drama

Brasilien
Diskussioner om Aquarius  (0 diskussioner)
Kommentarer om Aquarius (1 st)
goeran (Anmäl)   21:18 24/1
Kleber Mendonça Filhos Aquarius från 2016 är ett sevärt brasilianskt nutidsdrama utan att på något sätt sticka ut (så det är lite svårt att förstå varför filmen blev så kontroversiell i hemlandet). Och naturligtvis är det Sonia Braga i huvudrollen som bär upp filmen; utan henne vore filmen värdelös.
Se filmen