Bedragaren

Originaltitel: Arbitrage
Regissör:Nicholas Jarecki
Utgivningsår:2012

Om Bedragaren:

En bekymrad hedgefond-höjdare försöker desperat att slutföra försäljningen av sitt handelsimperium men gör ett misstag som tvingar honom att vända sig till en osannolik person för hjälp.

Titel: Margin Call
Originaltitel: Shattered Glass
Regissör: Billy Ray
År: 2003
Stephen Glass - rubrikernas man

Richard Gere, Susan Sarandon, Tim Roth, Brit Marling, Laetitia Casta, Nate Parker, Stuart Margolin, Chris Eigeman, Graydon Carter, Bruce Altman, Larry Pine, Curtiss Cook, Reg E Cathey, Felix Solis, Tibor Feldman, Monica Raymund, Sophie Lane Curtis

Nicholas Jarecki

Drama, Thriller

Diskussioner om Bedragaren  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bedragaren (61 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
deswhip (Anmäl)   30/10 2017
Välgjord film, Richard Gere har åldrats väl och har fina kostymer. Men jag gillade inte slutet riktigt, frun och dottern var såna otroliga skitstövlar! Men jag antar att filmmakarna inte såg det så. 2+
NoWireHangers (Anmäl)   6/9 2016
Välgjord och välspelat. Storyn engagerar ett tag men håller inte riktigt intresset uppe hela vägen. Slutet var i mitt tycke inte bra, även om jag förstår vad avsikten med det var.
origC-J (Anmäl)   19/2 2016
Hyfsat intressant, om storfinanshöjdare med skumma affärer som på sedvanligt vis försöker slingra sig undan ansvar (givetvis spelad av Gere). Försöker dock ta upp alldeles för många trådar. Kul att se Brit Marling, hon borde bli stor.
Tatty (Anmäl)   25/1 2016
Lagom seg och kändes lite dryg.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bedragaren