Arde baby, arde

Originaltitel: Arde baby, arde
Regissör:José Bolaños
Utgivningsår:1975

Om Arde baby, arde :

Ute i öknen befinner sig en ung familj. Mamman och pappan dör i ett otrohetsdrama med våldsam följd - och ensam kvar i sanden ligger en liten baby. En skallerorm ska precis till att hugga då pojken mirakulöst räddas av en åldrad dödgrävare som kommit förbi. Dödgrävaren uppfostrar pojken som sin egen och kallar honom Johnny. Johnny växer upp och tillsammans livnär de sig på att gräva gravar. Johnny är en utmärkt skytt så när affärerna går dåligt har de tagit till vana att mucka gräl i närmsta saloon - för att på så sätt få ytterligare ett par gravar att gräva. I samma veva blir Johnny kär i en före detta prostituerad som har ihop det med en misslyckad bankrånare. Samtidigt blir en svart dessertör på väg att bli lynchad för ett brott alla vet han är oskyldig till av den rasistiska sheriffen. Alla karaktärers öden sammanstrålar och filmen slutar i sången "Det går alltid snett här i livet". Så sant som det är sagt!

Glen Lee, Venetia Vianello, James Westerfield, Virgil Frye, Evaristo Márquez, Sonny Vandeusen, Barbara Angely, Carlos East, Jorge Russek, Tony Monaco, Billy Joe Rouck, Eduardo Bonada

José Bolaños, Pedro F Miret

Drama, Thriller, Western, Fantasy

Lucky Johnny, Dead Aim, Lucky Johnny: Born in America

Italien, Mexiko
Med i listor: Spaghetti-western
Diskussioner om Arde baby, arde  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arde baby, arde (0 st)
Skriv den första kommentaren till denna film.