Aristocats

Originaltitel: The Aristocats
Regissör:Wolfgang Reitherman
Utgivningsår:1970

Om Aristocats:

Duchess och hennes charmiga kattungar lever tryggt hos miljonärskan Madame Bonfamille tills de kidnappas av den girige betjänten Edgar. Han lämnar dem ensamma ute landsbygden. Edgar vill nämligen åt arvet som Madame testmenterat till katterna. Duchess och kattungarna vaknar upp rädda, hungriga och vilsna. Då dyker vildkatternas konung Thomas O'Malley upp. På vägen hem till tryggheten möter de bla. Scat Katt och hans coola jazzband som släpper loss så husen rasar i "Alla snubbar vill vara katt, för en katt är alltid katt för sin hatt"
Se filmen på iTunes

Regissör: Wolfgang Reitherman
År: 1963
Genre: Familjefilm, Fantasy
Svärdet i stenen

Sterling Holloway (röst), Phil Harris (röst), Eva Gabor (röst), Scatman Crothers (röst), Dean Clark (röst), Liz English (röst), Gary Dubin (röst), Nancy Kulp (röst), Pat Buttram (röst), George Lindsey (röst), Charles Lane (röst), Hermione Baddeley (röst)

Julius Svendsen, Frank Thomas, Ralph Wright, Vance Gerry, Ken Anderson, Larry Clemmons, Eric Cleworth

Animerad, Familjefilm, Romantik, Musikal

Recension Aristocats

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
Jag minns att vi hade en del tecknade Disney-filmer på VHS när jag växte upp och en del filmer tyckte jag naturligtvis var bättre än andra. En av filmerna vi hade var Aristocats från 1970 och även om jag inte avskydde eller ens ogillade den så hörde den inte till mina favoriter - jag tyckte att det var en okej film som gick an att se nån gång ibland men det var också allt. För ett tag sen införskaffade...

Recension av Aristocats - Läs hela!

Med i listor: Disney-klassiker
Diskussioner om Aristocats  (0 diskussioner)
Kommentarer om Aristocats (302 st)
gjoob (Anmäl)   20:52 21/2
Såg om den idag, hade inte sett den sedan barnsben. Och den passar alla åldrar. Mycket trevlig film från en tid då Disney inte var så krystat.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Rai (Anmäl)   28/9 2017
Tycker att det här är en av Disneys sämre filmer. Historien är tunn och man blir fort uttråkad. Det finns ingen "go" i karaktärerna och filmen känns enbart som en transportsträcka...
Stygga-Vargen (Anmäl)   5/5 2017
Vi hade den här filmen på VHS när jag var liten och även om jag tyckte den var bra då så var det väl inte någon av mina favoriter direkt. Min lillebror däremot älskade den. Jag köpte nyligen en box med en massa gamla Disney-filmer på Blu-ray och denna film finns med i boxen så jag blev ju tvungen att se om den och jag tycker faktiskt bättre om den nu än när jag var liten. Den är både rolig, underhållande, lite spännande och dessutom är den snyggt tecknad. Musiken är ett plus i kanten. Det är väl kanske inte den bästa Disney-filmen som gjorts men den är definitivt sevärd.
Tatty (Anmäl)   11/2 2017
Fin, söt, gullig och cool film med coola och söta katter. Gillar den starkt. Och sången katterna sjunger.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Aristocats