Betyg idag: 1 791 Besökare idag: 6 876

Originaltitel: The Aristocats
Regissör:Wolfgang Reitherman
Utgivningsår:1970

Om Aristocats:

Duchess och hennes charmiga kattungar lever tryggt hos miljonärskan Madame Bonfamille tills de kidnappas av den girige betjänten Edgar. Han lämnar dem ensamma ute landsbygden. Edgar vill nämligen åt arvet som Madame testmenterat till katterna. Duchess och kattungarna vaknar upp rädda, hungriga och vilsna. Då dyker vildkatternas konung Thomas O'Malley upp. På vägen hem till tryggheten möter de bla. Scat Katt och hans coola jazzband som släpper loss så husen rasar i "Alla snubbar vill vara katt, för en katt är alltid katt för sin hatt"
Se filmen på iTunes

Regissör: Clyde Geronimi, Wilfred Jackson, Hamilton Luske
År: 1951
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Alice i underlandet

Sterling Holloway (röst), Phil Harris (röst), Eva Gabor (röst), Scatman Crothers (röst), Dean Clark (röst), Liz English (röst), Gary Dubin (röst), Nancy Kulp (röst), Pat Buttram (röst), George Lindsey (röst), Charles Lane (röst), Hermione Baddeley (röst)

Julius Svendsen, Frank Thomas, Ralph Wright, Vance Gerry, Ken Anderson, Larry Clemmons, Eric Cleworth

Animerad, Familjefilm, Romantik, Musikal

Recension Aristocats

- Eva O sätter betyg 3 och skriver:
Fyra katter bor hos en snäll gammal dam i hennes stora hus mitt i Paris. Damen, som också är mycket rik, bestämmer sig en dag för att testamentera sin förmögenhet till de älskade katterna – till en annan persons förtret. Filmen handlar om girighet, kidnappning, om jakt där en höstack är inblandad, om mötet mellan stadskatt och vildkatt, romantik, lojalitet och vänskap. Dessutom finns där gott om svängig...

Recension av Aristocats - Läs hela!

Med i listor: Disney-klassiker
Diskussioner om Aristocats  (0 diskussioner)
Kommentarer om Aristocats (301 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   16:17 18/10
Rai (Anmäl)   17:06 28/9
Tycker att det här är en av Disneys sämre filmer. Historien är tunn och man blir fort uttråkad. Det finns ingen "go" i karaktärerna och filmen känns enbart som en transportsträcka...
Stygga-Vargen (Anmäl)   01:13 5/5
Vi hade den här filmen på VHS när jag var liten och även om jag tyckte den var bra då så var det väl inte någon av mina favoriter direkt. Min lillebror däremot älskade den. Jag köpte nyligen en box med en massa gamla Disney-filmer på Blu-ray och denna film finns med i boxen så jag blev ju tvungen att se om den och jag tycker faktiskt bättre om den nu än när jag var liten. Den är både rolig, underhållande, lite spännande och dessutom är den snyggt tecknad. Musiken är ett plus i kanten. Det är väl kanske inte den bästa Disney-filmen som gjorts men den är definitivt sevärd.
Tatty (Anmäl)   22:58 11/2
Fin, söt, gullig och cool film med coola och söta katter. Gillar den starkt. Och sången katterna sjunger.
wasteoftime (Anmäl)   15/7 2016
Den här filmen har klart sina fördelar, och sina nackdelar, en stor, och den kanske största fördelen är att det är skönt att se en Disney-film som inte måste knö in ett musikalnummer i var och varannan scen, och istället, när det faktiskt är ett musiknummer, är det kanske ett av de bästa musiknumren någonsin. Bara det är nästan nog att ge filmen en tvåa. Sedan har den en del andra bra bitar, och en del inte så bra bitar, men allt som allt får den en tvåa, även om det är en rackarns svag sådan. Det känns som att den har lite för mycket transportsträcka - och då är filmen bara lite mer än en timme och en kvart...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Aristocats