Aristocrats

Originaltitel: Aristocrats
Regissör:David Caffrey
Utgivningsår:1999

Om Aristocrats:

De var döttrar till en kung och hustrur till Englands rikaste män. De var vackra, välutbildade och självständiga. Alla kvinnor avundades systrarna Lennox - 1700-talets superstjärnor. I en mäktig och påkostad miniserie på fem timmar, målas deras fascinerande livsöden upp i en färgsprakande skröna, baserad på den världsberömda historiken Stella Tillyards bästsäljande biografi.

Serena Gordon, Alun Armstrong, Julian Fellowes, Jodhi May, Geraldine Somerville, Ben Daniels, Diane Fletcher, Anne-Marie Duff, Tom Mullion, Andrew Havill, George Anton, John Light, Clive Swift, Siân Phillips, Richard Dempsey, Hayley Griffiths

Harriet O'Carroll

Drama, Romantik, Mini-serie

Storbritannien, Irland, USA
Diskussioner om Aristocrats  (0 diskussioner)
Kommentarer om Aristocrats (12 st)
Keguri (Anmäl)   9/11 2012
Förvirrande allt för ofta.
lottes (Anmäl)   24/9 2012
De fyra första avsnitten var riktigt bra, men jag håller med om att Sarah spelades väldigt uttryckslöst. Det brukar vara ett vanligt grepp att byta skådespelare i personernas tonår, ibland är det hyfsat likt men oftast inte. Att göra det i femtioårsåldern funkar inte - ansiktsform, ögonbryn, näsor, munnar, röster - allt måste ju stämma. Här gick mesta av tiden åt till att försöka hålla reda på vem som var vem efter "åldrandet" - visserligen hade regissören smugit in ovanligt många tydliga presentationer, men ändå... Masker hade varit bättre. Annars intressant om en tid man inte så ofta ser skildrad på film, och att dessutom få en smula av den irländsk/engelska problematiken var riktigt bra.
okidoki (Anmäl)   9/4 2012
Ed Fitzgerald borde ha fått en egen film. Berättarrösten var hemsk, antagligen för mycket cigaretter. Bytet av skådespelare till oldies var inte lyckat. Unga Sarah spelades av en trädocka. Ändå sevärd.
Mikka (Anmäl)   5/11 2011
Välgjord och fascinerande serie som håller mitt intresse uppe hela vägen. Ger en inblick i 1700-talets Storbritannien, men berör även i viss mån konflikten i Irland i slutet av 1700-talet.
Arensberg (Anmäl)   31/12 2010
sista avsnitett (trots att sian philips är med) sänker snittet extremt. men resten är mkt bra. (samt kom igen bbc2: ni MÅSTE kunna hitta bättre skådisar som likanar varandra när de blir äldre, dåligt kordinerat även ibland med mask)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Aristocrats