Arizona Junior

Originaltitel: Raising Arizona
Regissör:Joel Coen
Utgivningsår:1987

Om Arizona Junior:

När en familj får femlingar snor det desperat barnlösa paret helt enkelt ett av dem. Parets liv blir inte enklare efter det...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Neil Jordan
År: 1986
Genre: Drama, Komedi, Romantik, Thriller
Mona Lisa

Nicolas Cage, Holly Hunter, John Goodman, William Forsythe, Trey Wilson, Frances McDormand, Sam McMurray, Randall 'Tex' Cobb, M Emmet Walsh, T J Kuhn, Lynne Kitei

Ethan Coen, Joel Coen

Komedi, Roadmovie

Recension Arizona Junior

- Bobby Peru skriver:
Raising Arizona var Bröderna Coens första film sedan den lysande debuten Blood Simple. Medan den filmen var mörk och obehaglig är den här snarare tvärtom - ljus och väldigt behaglig i tonen. Även om vissa scener sänder kalla kårar längs ryggraden. Den handlar om HI (H.I.) och Ed (Edwina). De är ett par som träffas på polisstationen. Han är en hopplös rånare av närbutiker och hon en polis som tar...

Recension av Arizona Junior - Läs hela!

Med i listor: Roadmovie Top 50
Diskussioner om Arizona Junior  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arizona Junior (255 st)
Bumbi78 (Anmäl)   13/9 2017
En komediklassiker som åldrats bra, men det beror antagligen på bröderna Coens säregna regi. En ung Cage och en förbannat massa konstiga upptåg.
Stygga-Vargen (Anmäl)   1/8 2017
Underhållande för stunden men det är ingen av mina favoriter direkt. Svag 3:a.
putte-fnask (Anmäl)   1/5 2016
Så jäkla rolig film! NIcholas Cage har ännu en i raden av sina retarderade Sydstatsdialekter i stil med den han hade i "Peggy Sue got married" och "Con air". Poliser flyger (bokstavligen) ut ur sina bilar i en av filmhistoriens roligaste jaktscener och slutet är även rörande. Se den här filmen om du vill ha en film av Bröderna Coen där dom inte försöker vara fusk-intelligenta som dom brukar vara i de flesta filmer dom gör nuförtiden, utan enbart försöker berätta en historia på ett framförallt filmiskt och komiskt sätt.
Olof_Gronlund (Anmäl)   3/1 2016
Man kanske såg den försent. Om man ser en film när man är yngre när den kommer ut så får man en annan känsla. Jag uppskattade inte denna idag. För fjantig humor och för tillgjord. Märkligt filmad och efter halva filmen så tröttnade jag, visste vad som skulle ske osv.
CinemaStrange (Anmäl)   10/8 2015
Ännu ett tecken på att Nicolas Cage faktiskt kan prestera (andra solida filmer i mitt tycke: Lord of war och Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans) , som föregående talare sa har man denna typ av humor då går det hem.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Arizona Junior