Arkiv X - Fight the Future

Originaltitel: The X Files
Regissör:Rob Bowman
Utgivningsår:1998

Om Arkiv X - Fight the Future:

FBI-agenterna Fox Mulder och Dana Scully har blivit avstängda från arkivet, istället får de utreda normala FBI-ärenden. När ett mystiskt bombdåd äger rum i Dallas, så dras de in i en fruktansvärd konspiration. De riskerar sina liv för att söka efter ett dödligt virus som kan hota hela mänskligheten.

Titel: Arkiv X: I Want to Believe
Originaltitel: The X-Files: I Want to Believe
Regissör: Chris Carter (I)
År: 2008
Regissör: Mike Nichols
År: 1994
Genre: Drama, Romantik, Thriller, Skräck, Fantasy
Wolf

Gillian Anderson, David Duchovny, Armin Mueller-Stahl, Martin Landau, Mitch Pileggi, Blythe Danner, John Neville, Terry O'Quinn, William B Davis, Jeffrey DeMunn

Chris Carter (I)

Action, Thriller, Science Fiction, Mysterium

The X-Files: Fight the Future

Recension Arkiv X - Fight the Future

- flair_3 sätter betyg 3 och skriver:
Blir Arkiv X nödvändigtvis bättre av större budget och mer tid? Om priset man måste betala är en förenklad intrig för att oinvigda ska kunna hänga med, är jag inte säker på det. Fight the future är filmen som utgör en brygga mellan säsong 5 och 6 i tv-serien. Mulder och Scully har gått igenom mycket tillsammans under de fem åren de jobbat tillsammans som FBI-agenter på fall involverande övernaturliga...

Recension av Arkiv X - Fight the Future - Läs hela!

Diskussioner om Arkiv X - Fight the Future  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arkiv X - Fight the Future (234 st)
Sarakin76 (Anmäl)   20/12 2016
Kompleks.
martin eden (Anmäl)   5/11 2016
[rek. 2] Är man ett fan av serien så är jag säker på att man gillar denna. Det är dock lite svårt att bedöma den som fristående film. Filmen behöver inte exposition eftersom serien förser tittaren med denna. Det är verkligen som ett långt avsnitt, som är lite mer påkostat. Snygg och spännande. Bra!!!!
eandersson (Anmäl)   6/6 2016
Jag påbörjade för ca 2 månader sedan serien från början, visste att där fanns minst 2 filmer och är van med att filmer kan ha med serien eller serien ha med filmens story att göra. Dessvärre glömde jag av detta medan jag såg serien och upptäckte det av en slump 2-3 avsnitt efter ett avsnitt där Mulder refererar till något som utspelade sig i filmen. Mycket ur huvudstoryn inträffar just i slutet av säsong 5, mycket viktigt/spektakulärt/informativt så att säga. Man ska alltså helst ha följt huvudstoryn i serien till 100% och inte enskilda avsnitt här och där utanför för att få ut maximalt av filmen. Filmen i sig skiljer sig väl inte så mycket från ett dubbel-avsnitt ur serien (part 1, 2 osv) bortsett från en större budget, som märks i och med effekter och annat. Eftersom jag inte sett filmen eller hela serien tidigare, enbart ströavsnitt under 90-tal och tidigt (20)00-tal, så visste jag innan filmen att serien bara kommit halvvägs samt att en viss karaktär i filmen skulle bli "gravid" vilket kanske gjorde den en smula förutsägbar. Som serie skulle jag antagligen betygsatt den som en stark 3a/svag 4a, antagligen 4/5 pga nostalgi och kvalité, men filmen kan jag inte ge mer än en 3a vilket är ½-nivå över mitt godkända (2½/5 = 2/5 = godkänt).
myslas (Anmäl)   13/4 2016
Femte säsongen av Arkiv X är väldigt bra och den här filmen som följer den säsongen håller till stor del samma klass. Den är dock lite väl lång och osammanhängande.
AlaRegularis (Anmäl)   3/7 2015
En bra, välgjord och spännande film, som följer på en av de absolut bästa säsongerna av serien. Dock tenderar den att bli lite väl överdriven och utdragen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Arkiv X - Fight the Future