Arkiv X: I Want to Believe

Originaltitel: The X-Files: I Want to Believe
Regissör:Chris Carter (I)
Utgivningsår:2008

Om Arkiv X: I Want to Believe:

I de vinterklädda bergen i Virginia har en grupp kvinnor blivit bortförda och enda ledtråden till deras försvinnande är de groteska kvarlevorna som dyker upp i snön längs motorvägen. Då myndigheterna letar febrilt efter ledtrådar till kvinnornas försvinnande väljer de att följa upp en vanärad prästs tvivelaktiga visioner. Det leder dem till en plats där hemliga medicinska experiment äger rum. Ett solklart fall för Arkiv X, men problemet är att FBI la ner alla undersökningar kring paranormal aktivitet för flera år sedan. Bästa teamet för jobbet är före detta agenten Fox Mulder och Dr Dana Scully som inte har någon önskan att besöka deras mörka förflutna igen. Men lösningen på dessa fruktansvärda brott finns därute och det är upp till Mulder och Scully att hitta den.

Titel: Arkiv X - Fight the Future
Regissör: Gregg Champion
År: 2003
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare, Romantik
Stealing Christmas

David Duchovny, Gillian Anderson, Amanda Peet, Billy Connolly, Xzibit, Callum Keith Rennie, Adam Godley, Alex Diakun

Chris Carter (I), Frank Spotnitz

Science Fiction, Mysterium

USA, Kanada

Recension Arkiv X: I Want to Believe

- Melvin Udall sätter betyg 2 och skriver:
Hade filmmakarna inte haft seriens popularitet och varumärke att falla tillbaka på hade ”I Want to Believe” fallit helt platt, som thriller betraktad. Efter en förvisso snyggt klippt inledning får man gamla klichéer serverade som ett något för gammalt smörgåsbord, scener som man nästan till sista repliken sett tidigare. Hur många gånger, exempelvis, måste vi se scenen där den erfarne men bittre experten...

Recension av Arkiv X: I Want to Believe - Läs hela!

Diskussioner om Arkiv X: I Want to Believe  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arkiv X: I Want to Believe (334 st)
zallaxx (Anmäl)   21:48 9/3
Helt okej.
siggelund (Anmäl)   21/12 2016
Saknar helt energin från de bra avsnitten. Som en melankolisk och saknande blick till det som kunde varit kunde det kanske blivit vackert, men nej. Det här var alldeles för platt för sin potential.
myslas (Anmäl)   3/10 2016
Nionde säsongen av Arkiv X var skräp och borde glömmas bort helt. Den här filmen är lite bättre än så men i stort sett menlös och tillför ingenting till mytologin.
Ihsahn (Anmäl)   26/3 2016
Som ett förlängt monster of the week-avsnitt. Menlöst
UFO_lars (Anmäl)   24/3 2016
Som ett längre intressant Arkiv-X-avsnitt - spännande, underhållande och konspiratoriskt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Arkiv X: I Want to Believe