Arlington Road

Originaltitel: Arlington Road
Regissör:Mark Pellington
Utgivningsår:1999

Om Arlington Road:

Michael Faraday, historieprofessor med terrorism som specialitet, lever ett stillsamt småstadsliv med sin tioårige son. En dag möter han en ung pojke, blödande och svårt skadad, på gatan.
Se filmen på CDON

Regissör: Ridley Scott
År: 2003
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller
Matchstick Men

Jeff Bridges, Tim Robbins, Joan Cusack, Hope Davis, Robert Gossett, Mason Gamble, Spencer Treat Clark, Stanley Anderson, Viviane Vives, Lee Stringer, Darryl Cox, Loyd Catlett, Sid Hillman, Auden Thornton, Mary Ashleigh Green

Ehren Kruger

Drama, Action, Thriller, Mysterium

Arlington Rd., Frukta din granne, Kavahda naapuriasi!, O Suspeito da Rua Arlington

Recension Arlington Road

- Jämte sätter betyg 3 och skriver:
Arlington Road är en film med ett högt underhållningsvärde. Manuset och handlingen är mycket bra och spännande. Regin är felfri och fotot, klippningen är bra. Men nu över till handlingen. Jag ska inte avslöja för mycket utan bara berätta lite om personerna. Michael Faraday är en professor som har undervisningsämnet terrorism. Efter att hans fru har dött så har han det svårt att fortsätta leva...

Recension av Arlington Road - Läs hela!

Diskussioner om Arlington Road  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arlington Road (208 st)
gjoob (Anmäl)   25/2 2018
Spännande och underhållande thriller med en uppfriskande twist.
schygge (Anmäl)   3/1 2018
Den har inte åldrats särskilt bra, och de sista 90 min kan upplevas lite plågsamt långsamma. Men sedan slutar filmen upp i spänning och överraskar rejält.
Stygga-Vargen (Anmäl)   10/9 2016
En väldigt bra och spännande thriller med väldigt bra skådespelare, särskilt Bridges och Robbins.
Barneyk (Anmäl)   25/11 2015
Ganska bra men tycker den känns väldigt B i alla spänningsmoment och överlag känns den långt ifrån så smart som den verkar vilja vara. Det är lite "nu skriker jag lite extra så att det ska bli spännande" mer än att det faktiskt är spännande. Absolut inte dålig utan helt okej, stark tvåa!
Krille80 (Anmäl)   31/10 2014
Arlington Road har en strålande inledning och ett strålande slut, däremellan är tempot ganska långsamt; presentationerna av karaktärerna känns kanske lite onödigt långa. Regissörenhar gjort ett gediget hantverk. Skådespelarna är mycket bra och musiken är suggestiv.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Arlington Road