Armageddon

Originaltitel: Armageddon
Regissör:Michael Bay
Utgivningsår:1998

Om Armageddon:

En jätteasteroid på väg att kollidera med jorden. Ett team av oljeborrare skickas då till asteroiden för att borra hål i den, placera en atombomb i hålet och spränga itu den. Lyckas detta räddas jorden. Men det är inte lätt.
Se filmen på iTunes

Regissör: Robert Iscove
År: 1994
Genre: Science Fiction
Utan varning

Steve Buscemi, Peter Stormare, Bruce Willis, Ben Affleck, Liv Tyler, Billy Bob Thornton, Will Patton, Owen Wilson, William Fichtner, Jessica Steen, Grace Zabriskie, Michael Clarke Duncan, Keith David, Jason Isaacs, Udo Kier, Ken Hudson Campbell

Jonathan Hensleigh, JJ Abrams, Tony Gilroy, Shane Salerno

Action, Romantik, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Recension Armageddon

- anonym skriver:
"Armageddon" är egentligen en av världens löjligaste och mest otänkbara filmer. Men ändå är det något med filmen som jag tycker om. Snygga effekter pryder filmen, men skådespeleriet är inget vidare. Handlingen är det sämsta; ett gäng oljeborrare åker upp i rymden för att rädda världen från en meteorit som ska träffa människans planet och utrota hela mänskligheten. De får ett antal veckor på sig att...

Recension av Armageddon - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas hatfilmer
Diskussioner om Armageddon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Armageddon (1073 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Ganska bra
Rai (Anmäl)   21/9 2017
Urk! så otroligt dålig dravel... Jag vill bara mörda någon när jag såg den här förskräckliga dåliga filmen!!!
Brouhaha (Anmäl)   28/11 2015
En riktig klassiker med en riktig kvalitetscasting. Will Patton, Billy Bob, Udo Kier... tillochmed allas vår Bruce. En riktig tårdrypare, som Titanic fast i rymden.
emilype (Anmäl)   8/11 2015
Jo jag vet, en 4:a är egentligen ett för högt betyg för denna... men om jag fortfarande gråter i slutet efter att ha sett den över 6 ggr sedan jag såg den för första gången i början av tonåren, så ska den bannemej ha en 4:a! En action/scifi-rulle som har allt. Sen har jag en liten förkärlek till katastroffilmer *ler* (Betyg 7/10)
Dele (Anmäl)   4/10 2015
Jag pendlar mellan skratt och illamående. Fast det är ju i och för sig häftigt att slå golfbollar från oljeplattformar mot Greenpeace-aktivister.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Armageddon