Armbryterskan från Ensamheten

Originaltitel: Armbryterskan från Ensamheten
Regissör:Lisa Munthe, Helen Ahlsson
Utgivningsår:2004

Om Armbryterskan från Ensamheten:

Mitt ute i Lapplands ödemark, ligger den lilla byn Ensamheten. Här bor 16 personer som alla är släkt med varandra. Det skulle kunna vara som vilken by som helst, om det inte var så att många delar en ovanlig passion: 10 av dom bryter arm. I Ensamheten bor Heidi Andersson. Hon är 23 år och trefaldig världsmästarinna i armbrytning. Gemenskapen i byn har lärt Heidi att "Ensam är man stark och kan nå långt, men tillsammans är man starkare och når längre".

Titel: Pulling John

Dokumentär

Sverige

Recension Armbryterskan från Ensamheten

- paycheck sätter betyg 3 och skriver:
Heidi Andersson, 22 år, är trefaldig världsmästare i armbrytning. Hon bor i byn Ensamheten i Lappland där det bara bor 16 personer och alla är släkt. Man får följa Heidi och hennes kamp mot armbrytningstitlarna, och hur hennes familj lever. Det var en mycket intressant dokumentär. Ett mycket fint landskap filmas i en spännande liten by. Deras hobby är att armbrytas för att de har inte så mycket...

Recension av Armbryterskan från Ensamheten - Läs hela!

Med i listor: Filmfrossa på Hagabion 2005, Filmfrossa på Hagabion 2006, Luleå filmfestival 2005, Norrköping Filmfestival Flimmer 2005, Skövde Filmfestival 05
Diskussioner om Armbryterskan från Ensamheten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Armbryterskan från Ensamheten (148 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
picklessmulan (Anmäl)   22/11 2013
Tycker detta var en mycket intressant Dokumentär!! Gillas som den sportfåne man är. Se Den!!!
Ola_Schubert (Anmäl)   15/3 2013
En mysig dokumentär och Heidi verkar vara en läcker tjej! Men fy fan för att bo i Ensamheten. Det hela räcker väl inte fram till en fyra i betyg men väl till en mycket stark trea.
elzplz (Anmäl)   11/1 2012
alla tuffa tjejer får bra betyg av mig. därav får denna filmen en fyra, trots att mitt intresse för armbrytning är rätt ynkligt.
johnsandberg (Anmäl)   4/2 2011
Charmig, mysig och intressant. Kunde dock blivit mycket intressantare om mer fokus låg just på Heidi som person. Den var inte så djup/närgående som jag hade hoppats.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Armbryterskan från Ensamheten