Armour of God

Originaltitel: Longxiong hudi
Regissör:Jackie Chan
Utgivningsår:1986

Om Armour of God:

Jackie Chan spelar äventyraren vars ex-flickvän blir kidnappad av en sekt som vill ha den uråldriga 'Armour of God' i lösesumma.

Titel: Ishtar
Originaltitel: Indiana Jones and the Temple of Doom
Regissör: Steven Spielberg
År: 1984
Genre: Action, Äventyr
Indiana Jones och de fördömdas tempel
Titel: Chinese Zodiac
Originaltitel: Shi Er Sheng Xiao
Regissör: Jackie Chan
År: 2012
Genre: Action, Äventyr
Chinese Zodiac

Jackie Chan, Rosamund Kwan, Lola Forner, Alan Tam, Bozidar Smiljanic, Ken Boyle, John Ladalski

Jackie Chan, John Sheppard, Edward Tang

Komedi, Action, Äventyr

Long xiong hu diOperation Condor 2: The Armour of the Gods

Hongkong, Jugoslavien
Med i listor: Hongkong-action
Diskussioner om Armour of God  (0 diskussioner)
Kommentarer om Armour of God (36 st)
Tsurugi (Anmäl)   16/1 2016
Ganska svag Jackie-film. står för mig och väger mellan en tvåa och trea, jag förstår faktiskt inte varför denna är så populär.
JonteW (Anmäl)   2/9 2015
Tunn Jackie Chan rulle med långa och spretiga sträckor innan vi får det vi vill ha: slagsmål och snygga stunts. Visst dyker det upp häpnadsväckande stunder, men dom är för få och filmen domineras mest av trams runt omkring.
superjudgen (Anmäl)   25/8 2015
måste ändå digga megalomanin i att fixa inspelningstillstånd vid schönbrunn bara för att göra en dialogväxling. inte så mycket predjama som jag hade hoppats, men betydligt mer biljakt i centrala zagreb än jag hade räknat med. på det stora hela skulle en tripp i filmens spår bli en trevlig semester.
Ful_fisk (Anmäl)   5/5 2015
Jackie Chan i högform. Högt tempo, hisnande fighter och tonvis av humor. Inte bland hans absolut bästa, men ändock en högst underhållande Hong Kong-rulle!
Bumbi78 (Anmäl)   8/1 2013
Actionkomedi i full fart med alltid lika stressade Jackie Chan. Minns den från barndomen och var nu iaf rolig att se om. Lite för barnslig numera, men bra fighter och stuntscener utan massa effekter.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Armour of God