Betyg idag: 1 044 Besökare idag: 4 725

Originaltitel: War Dogs
Regissör:Todd Phillips
Utgivningsår:2016

Om War Dogs:

Under Irakkriget upptäcker två vänner i tjugoårsåldern, som bor i Miami, regeringens initiativ som tillåter småskaliga företag att buda på militära kontrakt. De börjar smått men får snart in mer och mer pengar som de kan leva lyxliv på. Men vännerna tar sig vatten över huvudet då de skriver på en deal värd 300 miljoner dollar för att distribuera vapen till afghanska militären. Dealen sätter dem i trubbel med väldigt skumma människor, inte minst skapar de sig ovänner inom den amerikanska regeringen.

Titel: American Made
Regissör: Patrice Leconte
År: 2006
Genre: Komedi
Min bäste vän

Miles Teller, Jonah Hill, Ana de Armas, Bradley Cooper, Kevin Pollak, JB Blanc, Shaun Toub, Patrick St Esprit, Gabriel Spahiu, Andrei Finti, Julian Sergi

Todd Phillips, Stephen Chin, Jason Smilovic

Drama, Komedi, Kriminalare, Krig

Filmnummer: 119159
Diskussioner om War Dogs  (0 diskussioner)
Kommentarer om War Dogs (52 st)
vonadel (Anmäl)   3/7 2018
Ja, denna var väl lite småtrevlig. Skådespelet håller måttet, och kul att det bygger på en true story också. Jonah är som bäst med den fysiken. 6/10
Gordyal (Anmäl)   6/5 2018
Trist film. Den helt vanliga "två vanliga småbusar börjar tjäna stora pengar-rutinen". Inget nytt under solen, och framförallt inte bättre. (5/15)
Hans Moleman (Anmäl)   17/3 2018
Jonah Hill är alltid underhållande.
TURGUT (Anmäl)   18/12 2017
Gillade denna, skön stämning, en film med en stil i min smak. Jonah Hill levererar som vanligt.
Bomkia (Anmäl)   4/12 2017
Sådana här rags-to-riches-historier fungerar oftast och Jonah Hill är riktigt bra som douche. Stora problemet här är att manuset aldrig riktigt kommer igång, det blir bara mest några separata historier. 3a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till War Dogs