Arn - Riket vid vägens slut

Originaltitel: Arn - Riket vid vägens slut
Regissör:Peter Flinth
Utgivningsår:2008

Om Arn - Riket vid vägens slut:

Arn återvänder hem för att skapa enighet och fred i sitt eget land och äntligen gifta sig med Cecilia. Väl hemma upptäcker han att det fortfarande finns de som vill hålla honom och hans älskade Cecilia i från varandra, men tack vare drottning Blankas slughet kan de äntligen gifta sig. De bygger ett hem på Forsvik och får ett barn till. Men Arn vet att kriget hotar – det är bara en tidsfråga innan sverkrarna kommer att försöka återta kronan med hjälp av sina danska fränder. Med sin kännedom om utländska stridstekniker och strategi bygger Arn en armé på Forsvik.

Titel: Arn - Tempelriddaren
Regissör: Ron Howard
År: 2009
Genre: Kriminalare, Thriller, Mysterium
Änglar och demoner

Joakim Nätterqvist, Sofia Helin, Gustaf Skarsgård, Bibi Andersson, Stellan Skarsgård, Morgan Alling, Fanny Risberg, Tomas Bolme, Göran Ragnerstam, Martin Wallström, Bill Skarsgård, Joel Kinnaman, Jakob Cedergren, Anders Baasmo Christiansen

Hans Gunnarsson

Drama, Action, Romantik, Äventyr, Krig

Sverige, Danmark, Finland, Storbritannien, Norge, Tyskland

Recension Arn - Riket vid vägens slut

- zac2go sätter betyg 3 och skriver:
Den första filmen tyckte jag var lite av ett halvhyfsat verk, tyvärr kraftigt nedtyngd av dåliga skådespelarinsatser och riktigt uselt soundtrack. Hur har nu Peter Flinth lyckats med denna del, vis av erfarenheterna efter den första delen?

Recension av Arn - Riket vid vägens slut - Läs hela!

Med i listor: Krig Top 50
Diskussioner om Arn - Riket vid vägens slut  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arn - Riket vid vägens slut (361 st)
Rai (Anmäl)   8/3 2018
som sagt var, svensk film!!
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Krille80 (Anmäl)   22/12 2014
av någon anledning så har jag helt glömt att kommentera den. Jag gillade första filmen riktigt starkt och även denna film börjar bra när man får följa Arn i det heliga landet. Striderna i denna film är också snyggare denna gång. Dock är filmen som helhet inte lika stark och berör inte lika mycket. Det känns som man har stoppat in allt för mycket på samma gång vilket inte skapar eftertanke i stunden. 3-
Christofer (Anmäl)   11/1 2014
10/1 2014 (4:a): Jag gillar den här filmatiseringen till skillnad från många andra och även om dialog och vissa skådisinsatser lämnar en del övrigt att önska så störde det inte mig nämnvärt ändå. För min del är fyran i betyg säker. 9/3 2009 (4:a): Bättre än första filmen eftersom flera irriterande skådisar inte var med (läs Nyqvist/Taube). Stellan var bra även här. Det enda som jag har att klaga på är väl att slutstriden var lite väl enkel, men det vägdes upp rätt hyfsat av upplösningen strax efteråt. Det står och vacklar mellan 3+ och 4- för min del, men efter lite fundering så anser jag nog att den trots vissa brister är värd en fyra.
labi (Anmäl)   14/7 2013
Något måste vara fel på Dramaten när Hollywood-Stellan och norske Anders Baasmo Christiansen får övriga att framstå som parodier på DÖD'N-karaktärer i något dämonskt Bergmandrama. Filmen får ändå en anständig tvåa för att den är snäppet bättre än totalruttna "Tempelriddaren". Detta enbart tack vare hyfsat underhållande stridsscener. Hur fick förresten Skarsgårds in halva familjen i rollistan? För övrigt är den en gåta varför Fanny Risberg inte gjort mer film. Men sin begåvning och makalöst vackra ansikte borde hon gjort karriär i Hollywood för länge sedan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Arn - Riket vid vägens slut
Se filmen