Arne Dahl: Europa blues

Originaltitel: Arne Dahl: Europa blues
Regissör:Mattias Olsson (II), Niklas Ohlsson
Utgivningsår:2012

Om Arne Dahl: Europa blues:

En ljum sommarnatt. Stillheten bryts när en judisk hjärnforskare hittas hängande i fötterna över en grav på Skogskyrkogården, i Stockholm. Utanför en flyktingförläggning i Vresta väntar samtidigt en bil med motorn igång. Några minuter senare har en lång och riskfylld flykt mot ett fjärran mål tagit sin början. Morgonen därpå gör en djurskötare en makaber upptäckt i järvhänget på Skansen och spåren börjar sakta ta form.

Titel: Arne Dahl: Misterioso
Originaltitel: Arne Dahl: Himmelsöga
Regissör: Lisa Farzaneh
År: 2015
Arne Dahl: Himmelsöga

Shanti Roney, Irene Lindh, Claes Ljungmark, Malin Arvidsson, Magnus Samuelsson, Niklas Åkerfelt, Matias Varela, Vera Vitali, Frida Hallgren, Ida Engvoll, Naida Ragimova, Jan Mybrand, Venantino Venantini, Francesco De Vito, Leonard Terfelt, Bruno Bilotta

Cecilia Börjlind, Rolf Börjlind

Action, Kriminalare, Thriller

Arne Dahl 5

Sverige
Diskussioner om Arne Dahl: Europa blues  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arne Dahl: Europa blues (27 st)
HerrNenne (Anmäl)   26/4 2016
Jag köper inte det här. Riktigt korkad.
Sarakin76 (Anmäl)   12/3 2016
Den klart beste.
mammene (Anmäl)   19/8 2015
Jag har haft någon slags hatkärlek till det här gänget, den här gången vägde det över åt det positiva hållet. Det är fortfarande väldigt krystade dialoger och jag förstår egentligen inte varför de inte kan föra en naturlig dialog, men själva historien var riktigt bra och polisarbetet väldigt intressant att följa, lite för många tillfälligheter kanske, men det kan jag leva med. Det har i alla fall utvecklats åt rätt håll.
Sture Stenhög (Anmäl)   17/8 2015
Det här har blivit snäppet bättre för varje del, ganska intressant faktiskt, vet inte om jag har varit med om det så konsekvent någon gång tidigare. Mycket av det som var dåligt i föregångarna är dock fortfarande dåligt även här. Framför allt brister det i skådespeleri, karaktärer, och dialog, och som allra sämst är det när de ska skildra snutarnas sköna jargong, då är det mer än lovligt krystat. Men det här är den klart bästa historien så här långt, och när man under speltidens gång alltmer fokuserar på den, så blir det också bättre och bättre. Lite för mycket sammanträffande blir det förvisso igen, men nu ligger det på en nivå som jag iaf kan acceptera i den här genren, och de får ihop det hela riktigt bra till slut. Något som ändå är till den här seriens fördel är den långa speltiden, de gör att det finns mer tid till olika sidospår och att man kan skildra polisarbetet mer ingående. Så det blir faktiskt en svag trea denna gång, jag hade verkligen inte trott att de skulle kunna nå dit när jag såg den första
Zebulonm (Anmäl)   14/6 2015
En bra film men alldeles för mycket kärleksdravel till höger o vänster. drar ner betyget ett snäpp....
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Arne Dahl: Europa blues