Arne Dahl: Himmelsöga

Originaltitel: Arne Dahl: Himmelsöga
Regissör:Lisa Farzaneh
Utgivningsår:2015

Om Arne Dahl: Himmelsöga:

Genom ett juldekorerat Stockholm stapplar en halvnaken och misshandlad kvinna. Spåren leder polisen till ett lager med illegala medicinska preparat som kan kopplas till den internationella smuggelorganisationen Maximus. Enligt Interpol finns organisationens huvudman sannolikt i Sverige och A-gruppens uppdrag blir att finna honom. Utredningen kantas av ett antal bisarra upptäckter när en rad kvinnor hittas misshandlade och mördade. Det offren har gemensamt är att de hittas med vita örngott över sina huvuden.

Titel: Arne Dahl: Dödsmässa
Originaltitel: Arne Dahl: Upp till toppen av berget
Regissör: Jörgen Bergmark
År: 2012
Arne Dahl: Upp till toppen av berget

Malin Arvidsson, Natalie Minnevik, Shanti Roney, Alexander Salzberger, Magnus Samuelsson, Vera Vitali, Niklas Åkerfelt, Vanna Rosenberg, Peter Järn, Kenneth Milldoff, Mariah Kanninen, Disa Östrand, Pascal Andersson, Iwa Boman, Carina Söderman

Erik Ahrnbom, Linn Gottfridsson, Fredrik Agetoft

Action, Kriminalare, Thriller

Arne Dahl 10

Sverige
Diskussioner om Arne Dahl: Himmelsöga  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arne Dahl: Himmelsöga (7 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   9/10 2018
En av de bättre i serien. Överhuvudtaget tycker jag att filmerna i andra säsongen lyckas bättre med att väva ihop alla tillfälligheter på ett sätt som inte känns alltför ansträngt. Här gillade jag hela bakgrundshistorien med tillhörande gamla trauman som lever kvar, jag gillade både hur detta behandlades och hur de fick det att hänga ihop med smuggelhistorien. Dock finns förstås de obligatoriska inslagen av tafatta scener och halvtaskigt skådespeleri även denna gång, men en svag trea kan den iaf få
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
mammene (Anmäl)   14/12 2016
Jag har börjat gilla det här gänget mer och mer, det har smugit sig på. Min favorit som vuxit mycket är Magnus Samuelsson och även Shanti Roney. Alla har blivit bättre i sina roller, lite mer nedtonade. Fallet var mångbottnat och lagom spännande, ringar på vatten.
Portugallien (Anmäl)   29/11 2015
todape (Anmäl)   20/4 2015
Fantastiskt uselt skådespel. De fem första filmerna var bra, de följande fem har inte varit något annat än massproducerat skräp. Personregi tycks inte existera och inte heller omtagningar. Farligt nära bottenbetygen. 3/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Arne Dahl: Himmelsöga