Arne Dahl: Ont blod

Originaltitel: Arne Dahl: Ont blod
Regissör:Mani Maserrat-Agah
Utgivningsår:2012

Om Arne Dahl: Ont blod:

Mitt under födelsedagsfirandet kommer larmet. En svensk man har hittats brutalt mördad på Newarks flygplats. Offret hade två djupa hål i halsen och mördaren sitter nu på ett plan på väg mot Stockholm. Med förtäckt identitet tar sig mördaren förbi polisen på Arlanda och Sverige har importerat sin första amerikanska seriemördare. A-gruppen famlar till en början i blindo och Hultin kallas till New York där hon i hemlighet får skrämmande information om "The Kentucky Killer".

Titel: Arne Dahl: Upp till toppen av berget
Originaltitel: Arne Dahl: Efterskalv
Regissör: Pontus Klänge
År: 2015
Arne Dahl: Efterskalv

Shanti Roney, Magnus Samuelsson, Claes Ljungmark, Irene Lindh, Matias Varela, Malin Arvidsson, Frida Hallgren, Bisse Unger, Källa Bie, Mats Blomgren, Filip Berg, Carl Kjellgren, Jimmy Lindström, Philip Lithner, Bo Svenson, George Harris, Shebly Niavarani

Cecilia Börjlind, Rolf Börjlind

Action, Kriminalare, Thriller

Sverige
Diskussioner om Arne Dahl: Ont blod  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arne Dahl: Ont blod (28 st)
Sarakin76 (Anmäl)   2/1 2016
Bra story selv om det er litt si så der med troverdigheten. Gunnar best. +3.
Krille80 (Anmäl)   10/1 2015
Jag tycker det finns mycket kompetens och förmåga här. Problemet är dock att med en spellängd på tre timmar så drar man ut på historien onödigt mycket. Jag kunde gärna avvara 30-45 minuter. Kul är det att se Magnus "världens starkaste man" Samuelsson i en av de regelbundna rollerna. Han gör absolut inte bort sig utan fungerar lika bra som de andra. Jag vet inte om det säger något om Samuelsson förmåga eller övriga svenska skådespelares oförmåga. 2+
todape (Anmäl)   6/7 2014
I mina ögon bättre än den första filmen. Riktigt bra faktiskt. Bra manus. Spännande svensk thriller. 7/10.
Sture Stenhög (Anmäl)   3/6 2013
Det här var åtminstone bättre än första filmen, men speciellt bra är det fortfarande inte. Det faktum att persongalleriet är fullkomligt bedrövligt och skådespeleriet är riktigt dåligt överlag gör ju att grundförutsättningarna för att göra nånting bra aldrig finns här. Som sämst är filmen när de ska snacka lite så där avslappnat för att visa att poliser minsann är människor de också. Men storyn är iaf bättre den här gången, den hänger ihop bra och man är hela tiden intresserad av att se den rullas upp. Slutet är väldigt trött på ett typiskt svenskt vis dock, man hade chansen att göra en moraliskt gråskalig film, men det vågade man förstås inte
mammene (Anmäl)   2/6 2013
Lite bättre än den första, men fortfarande väldigt dåligt skådespel. Det känns som om var och en är isolerad utan komminikation till sina motspelare och vissa är är sämra än andra. Sedan kan jag tycka att våldet är för utstuderat och onödigt, men själva historien var faktiskt helt ok.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Arne Dahl: Ont blod