Arne Dahl: Upp till toppen av berget

Originaltitel: Arne Dahl: Upp till toppen av berget
Regissör:Jörgen Bergmark
Utgivningsår:2012

Om Arne Dahl: Upp till toppen av berget:

Vem var egentligen måltavlan när en svensk familj, två vuxna och ett litet barn, sprängdes till döds strax utanför Amsterdam? En svensk journalist och ett ovanligt sprängmedel kopplat till ett holländskt narkotikasyndikat är det enda A-gruppen har att utgå ifrån när fallet hamnar på deras bord. En brokig samling poliser bildar över en natt A-gruppen, en specialenhet inom den svenska polisen vars uppgift blir att utreda särskilt våldsamma och komplicerade våldsbrott. Utredningarna stäcker sig ofta bortom alla tänkbara gränser vilket påverkar poliserna hårt, både som kollegor och som människor. I rollerna ser vi Irene Lindh, Guldbaggebelönade Shanti Roney, Guldbaggebelönade Claes Ljungmark, Matias Varela, Magnus Samuelsson, Malin Arvidsson och Niklas Åkerfelt.

Titel: Arne Dahl: Ont blod
Originaltitel: Arne Dahl: Himmelsöga
Regissör: Lisa Farzaneh
År: 2015
Arne Dahl: Himmelsöga

Shanti Roney, Irene Lindh, Claes Ljungmark, Matias Varela, Malin Arvidsson, Magnus Samuelsson, Niklas Åkerfelt, Vera Vitali, Jacob Nordenson, Sven Ahlström, Peter Schildt, Freddy Åsblom, Sofia Zouagui, Frida Hallgren, Mats Blomgren, Sanna Mari Patjas

Cecilia Börjlind, Rolf Börjlind

Action, Kriminalare, Thriller

Arne Dahl 3

Sverige
Diskussioner om Arne Dahl: Upp till toppen av berget  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arne Dahl: Upp till toppen av berget (24 st)
HerrNenne (Anmäl)   26/4 2016
Segt, långsamt och ointressant.
Sarakin76 (Anmäl)   4/1 2016
Du tuller ikke med Gunnar. +3.
Krille80 (Anmäl)   20/7 2015
Tredje mötet med A-gruppen startar på ett sådant långsamt sätt att även om det hela tiden blir bättre och bättre genom speltiden så känns helheten inte helt lyckad. Jag hade gärna kapat minst en halvtimme här. Godkänt men inte mycket mer. 2+
todape (Anmäl)   21/7 2014
Denna tredje del i filmserien är den i särklass sämsta hittills. Huvudhistorien är riktigt svag och det tycks de insett själva också eftersom sidospåren med karaktärsutvecklingen samt deras privatliv i övrigt nästan tar över handlingen. Huvudstoryn måste vara betydligt bättre än i denna film för att man som tittare ska fängslas. 5/10.
hoolabandoola (Anmäl)   19/4 2014
Den här var fortfarande bra, helt okej. Men den var mycket sämre än de tidigare filmerna tycker jag.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Arne Dahl: Upp till toppen av berget