Betyg idag: 1 216 Besökare idag: 5 910

Originaltitel: Arrival
Regissör:Denis Villeneuve
Utgivningsår:2016

Om Arrival:

En språkexpert rekryteras av militären efter att utomjordingar har landat runt om i världen. Syftet är att försöka ta reda på om de är fredliga eller utgör ett hot.

Titel: Kontakt
Regissör: Duncan Jones
År: 2009
Genre: Drama, Science Fiction, Mysterium
Moon

Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker, Michael Stuhlbarg, Mark O'Brien, Tzi Ma, Abigail Pniowsky, Julia Scarlett Dan, Jadyn Malone, Frank Schorpion, Lucas Chartier-Dessert, Christian Jadah, Julian Casey, Andrew Shaver, Pat Kiely, Sonia Vigneault

Eric Heisserer

Drama, Thriller, Science Fiction, Mysterium

Story of Your Life

Recension Arrival

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
Arrival är den senaste produktionen från hyllade regissören Denis Villeneuve [Prisoners, Sicario, m.fl.] och det är en intelligent och relativt lågmäld sci-fi rulle som påminner om filmer som Kontakt och Interstellar.

Recension av Arrival - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50, Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, Science Fiction Top 50
Diskussioner om Arrival  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arrival (106 st)
Cisco (Anmäl)   08:49 23/2
Långsam spänning som aldrig tar slut. Mkt välspelad och riktigt bra manus. Stark 4:a
Qhunden (Anmäl)   13:34 19/2
Så jävla bra. Fingertoppskänsla för detaljer men med tydlig fokus på språk och kommunikation som fenomen, vilket intresserar mig enormt. Härligt att vi har regissörer som kan göra bra sci-fi fortfarande.
atroxa (Anmäl)   03:41 19/2
Sjukt nära femman. Ändå inte Villeneuves bästa, vilket säger en del.
Björkman (Anmäl)   00:14 17/2
Väldigt välspelad och fin film med många känslor som slåss i en. Trots en mörk ton filmen igenom finns även en hoppfullhet. En av få filmer som ger mig en mer realistisk känsla av hur det skulle kunna vara om vi faktiskt skulle få besök, det vill säga genom inledande fredlig kontakt och försök att förstå varandra, inte bara att vi omgående invaderas som i x antal andra berättelser. Enda minuset är egentligen att just i början kan man tycka att tempot är lite för lågt, men det går snart över till att vara precis lagom. Det går inte att ge lägre än en fyra. En av de starkare filmer jag sett senaste året.
Olof_Gronlund (Anmäl)   19:56 16/2
Kan inte vara för objektiv här, måste ju säga vad jag tycker och jag var till en början kritisk, gillar inte ufo-filmer osv och jag tycker inte denna är speciellt givande eller nytänkande. Du behöver inte ens se filmen för att gissa dig till hur den kommer att vara. Otroligt lättläst och enkel och ingenting jag hade orkat att se igen, löjligt den är Oscarsnominerad ens.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Arrival
Se filmen