Betyg idag: 1 334 Besökare idag: 5 679

Originaltitel: Arrival
Regissör:Denis Villeneuve
Utgivningsår:2016

Om Arrival:

En språkexpert rekryteras av militären efter att utomjordingar har landat runt om i världen. Syftet är att försöka ta reda på om de är fredliga eller utgör ett hot.

Titel: Kontakt
Regissör: Spike Jonze
År: 2013
Genre: Drama, Romantik, Science Fiction
Her

Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker, Michael Stuhlbarg, Mark O'Brien, Tzi Ma, Abigail Pniowsky, Julia Scarlett Dan, Jadyn Malone, Frank Schorpion, Lucas Chartier-Dessert, Christian Jadah, Julian Casey, Andrew Shaver, Pat Kiely, Sonia Vigneault

Eric Heisserer

Drama, Thriller, Science Fiction, Mysterium

Story of Your Life

Recension Arrival

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
Arrival är den senaste produktionen från hyllade regissören Denis Villeneuve [Prisoners, Sicario, m.fl.] och det är en intelligent och relativt lågmäld sci-fi rulle som påminner om filmer som Kontakt och Interstellar.

Recension av Arrival - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50, Mysterium Top 50, Science Fiction Top 50
Diskussioner om Arrival  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arrival (159 st)
Len Widleheyt (Anmäl)   16:59 3/12
Har blivit så jaded av all skit från Hollywood. Vilken underbar känsla då med en så välgjord, lågmäld film som kan överraska en! Verkligen en slow burn, men väl värd att väntas på.
paninaro (Anmäl)   13:57 16/11
Jag gillar verkligen det seriösa tilltalet filmen igenom, något man inte direkt skäms bort med i sci-fi-facket. Språk och aliens känns dessutom som ett lite märkligt underutnyttjat tema i sci-fi överlag. Filmen faller lite i vissa fällor, jag tänker t ex på att militären känns ganska klichéaktig i allt den gör och att den får representera falangen skjuta först och fråga sen. Men känslan är ändå att det positiva väger klart tyngre än dessa detaljer. Mer tankeväckande, långsam sci-fi åt folket.
setterwall (Anmäl)   21:00 12/11
Härligt med budskapet. Väldigt intressant.
Johan2006 (Anmäl)   21:30 11/11
Mest överskattade filmen jag någonsin sett. Det var ju extremt lite sci fi och mesten massa familjetragik. På temat familjerelationer + sci fi finns ju redan en lysande film - Interstellar.
drj (Anmäl)   00:41 5/11
Pretty and pretto