Betyg idag: 1 509 Besökare idag: 7 013

Originaltitel: Arrival
Regissör:Denis Villeneuve
Utgivningsår:2016

Om Arrival:

En språkexpert rekryteras av militären efter att utomjordingar har landat runt om i världen. Syftet är att försöka ta reda på om de är fredliga eller utgör ett hot.

Titel: Kontakt
Regissör: Rian Johnson
År: 2012
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
Looper

Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker, Michael Stuhlbarg, Mark O'Brien, Tzi Ma, Abigail Pniowsky, Julia Scarlett Dan, Jadyn Malone, Frank Schorpion, Lucas Chartier-Dessert, Christian Jadah, Julian Casey, Andrew Shaver, Pat Kiely, Sonia Vigneault

Eric Heisserer

Drama, Thriller, Science Fiction, Mysterium

Story of Your Life

Recension Arrival

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
Arrival är den senaste produktionen från hyllade regissören Denis Villeneuve [Prisoners, Sicario, m.fl.] och det är en intelligent och relativt lågmäld sci-fi rulle som påminner om filmer som Kontakt och Interstellar.

Recension av Arrival - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50, Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Science Fiction Top 50
Diskussioner om Arrival  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arrival (139 st)
snubbel (Anmäl)   21:25 21/6
Endast en väloljad Haubitz kan orsaka såna massiva hål i manus
Zipper (Anmäl)   18:50 11/6
Väldigt intressant och unik premiss för genren men jag hade kanske för högt ställda förväntningar.
Gordyal (Anmäl)   00:36 28/5
Pretentiöst. Det blir inte mer intressant bara för att berättartempot är lågt och för att informationen kommer i små intervaller. Däremot finns det enskilda scener som är bra. (5+/15)
WillyV (Anmäl)   00:08 28/5
Tree of Life möter Kontakt. Lyckat och gripande om tiden, livet, döden.
HerrNenne (Anmäl)   02:14 18/5
Finns ändå en stor besvikelse här. Den kunde ha gjort mycket större avtryck, känts mer, med tanke på temat på den. Den känns lite vek. Men den är snygg och kompetent, förutom några scener när jag helst vill titta bort pga pinsamt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Arrival