Betyg idag: 1 114 Besökare idag: 6 738

Originaltitel: Arrival
Regissör:Denis Villeneuve
Utgivningsår:2016

Om Arrival:

En språkexpert rekryteras av militären efter att utomjordingar har landat runt om i världen. Syftet är att försöka ta reda på om de är fredliga eller utgör ett hot.

Titel: What Maisie Knew
Originaltitel: What Maisie Knew
Regissör: Scott McGehee, David Siegel
Regissör: Taika Waititi
År: 2016
Genre: Drama, Komedi, Äventyr
Hunt for the Wilderpeople

Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker, Michael Stuhlbarg, Mark O'Brien, Tzi Ma, Abigail Pniowsky, Julia Scarlett Dan, Jadyn Malone, Frank Schorpion, Lucas Chartier-Dessert, Christian Jadah, Julian Casey, Andrew Shaver, Pat Kiely, Sonia Vigneault

Eric Heisserer

Drama, Thriller, Science Fiction, Mysterium

Story of Your Life

Recension Arrival

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
Arrival är den senaste produktionen från hyllade regissören Denis Villeneuve [Prisoners, Sicario, m.fl.] och det är en intelligent och relativt lågmäld sci-fi rulle som påminner om filmer som Kontakt och Interstellar.

Recension av Arrival - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, Science Fiction Top 50
Diskussioner om Arrival  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arrival (70 st)
djonipony (Anmäl)   08:59 17/1
Extremt överskattad. Helt okej, men mil ifrån en värdig top 250-plats.
el_bocadillo (Anmäl)   18:53 16/1
Första halvan av filmen var intressant, spännande och bra, men så otroligt synd att de ska krysta in en kärlekshistoria som inte har med saken att göra. Dessutom sliskig sensmoral a\'la USA i slutet.
Chrille81 (Anmäl)   20:15 15/1
Ett dåligt skrivit sömnpiller med samma jävla manus som till alla andra Sci-Fi i modern tid där mänskligheten alltid antar det värsta...Ingenting förklaras. Zzzz...
nilsy00 (Anmäl)   19:42 15/1
Musiken hjälpte filmen upp till en 4, drog verkligen in en i historian.
92axha10 (Anmäl)   04:00 13/1
Har längtat efter den här typen av film. Långsam sci-fi som utmanar publiken och får en att tänka efter lite. Ämnet kommunikation är ett ämne som är spännande och väldigt relevant. Gillade allt från designen till skådespelet det var så bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Arrival
Se filmen