Betyg idag: 1 044 Besökare idag: 4 221

Originaltitel: Arrival
Regissör:Denis Villeneuve
Utgivningsår:2016

Om Arrival:

En språkexpert rekryteras av militären efter att utomjordingar har landat runt om i världen. Syftet är att försöka ta reda på om de är fredliga eller utgör ett hot.

Titel: Kontakt
Regissör: Rian Johnson
År: 2012
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
Looper

Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker, Michael Stuhlbarg, Mark O'Brien, Tzi Ma, Abigail Pniowsky, Julia Scarlett Dan, Jadyn Malone, Frank Schorpion, Lucas Chartier-Dessert, Christian Jadah, Julian Casey, Andrew Shaver, Pat Kiely, Sonia Vigneault

Eric Heisserer

Drama, Thriller, Science Fiction, Mysterium

Story of Your Life

Recension Arrival

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
Arrival är den senaste produktionen från hyllade regissören Denis Villeneuve [Prisoners, Sicario, m.fl.] och det är en intelligent och relativt lågmäld sci-fi rulle som påminner om filmer som Kontakt och Interstellar.

Recension av Arrival - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50, Science Fiction Top 50
Diskussioner om Arrival  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arrival (146 st)
arruba (Anmäl)   16:25 16/8
Woow, detta blåste iväg mig rejält, det var så välskrivet och välspelat att jag bara satt och tänkte för mig själv, oboy vad det är härligt med intelligenta filmer.
kryttan (Anmäl)   09:31 7/8
Riktigt bra Sci-fi med mycket tanke bakom. Ljudet är väldigt bra och tillför en del.
Christofer (Anmäl)   21:05 24/7
Visst var det en aning svårt att greppa allt och man fick tänka efter en stund när eftertexterna börjar rulla. En annorlunda take på temat och ett fräscht manus, även om det var långt ifrån perfekt. Filmen hade gärna fått vara en halvtimme längre. Hur som helst stämningsfullt och en aning gripande tycker jag.
RustyCale (Anmäl)   07:15 22/7
den hade sina stunder men kärnan i historien var för intetsägande och sentimental för min del.
Zebulonm (Anmäl)   21:59 21/7
Intressant men seg.