Arrival

Originaltitel: Arrival
Regissör:Denis Villeneuve
Utgivningsår:2016

Om Arrival:

En språkexpert rekryteras av militären efter att utomjordingar har landat runt om i världen. Syftet är att försöka ta reda på om de är fredliga eller utgör ett hot.

Titel: Kontakt
Regissör: Spike Jonze
År: 2013
Genre: Drama, Romantik, Science Fiction
Her

Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker, Michael Stuhlbarg, Mark O'Brien, Tzi Ma, Abigail Pniowsky, Julia Scarlett Dan, Jadyn Malone, Frank Schorpion, Lucas Chartier-Dessert, Christian Jadah, Julian Casey, Andrew Shaver, Pat Kiely, Sonia Vigneault

Eric Heisserer

Drama, Thriller, Science Fiction, Mysterium

Story of Your Life

Recension Arrival

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
Arrival är den senaste produktionen från hyllade regissören Denis Villeneuve [Prisoners, Sicario, m.fl.] och det är en intelligent och relativt lågmäld sci-fi rulle som påminner om filmer som Kontakt och Interstellar.

Recension av Arrival - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50, Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Mysterium Top 50, Science Fiction Top 50
Diskussioner om Arrival  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arrival (151 st)
lavemagnus (Anmäl)   18:58 16/10
Bästa scifi-filmen jag sett på länge.
jingoo (Anmäl)   21:31 7/10
Väldigt skickligt gjord men gör mig ambivalent. Själva upplösningen är fantastisk men resan dit har vi sett förr i så många andra first contact-filmer. Det känns som slutet och vad det innebär är exklusiv single malt whisky som blir utblandat med resten av filmen som bara är coca cola. Snygg coca cola, men ändå bara coca cola.
tvamvarg (Anmäl)   12:47 1/10
Grymt nära femman, tårar i ögonen för storyn med familjen vid upplösningen. Känns som att en director\'s cut är på sin plats, vissa saker som nog kan utvecklas lite.
karlstadtös (Anmäl)   22:56 23/9
Svårt att hänga med på slutet, jag tyckte den första timmen av filmen var bättre än slutet.
Greengouse (Anmäl)   20:40 1/9
Fantastisk musik!