Betyg idag: 1 070 Besökare idag: 4 813

Originaltitel: Arrival
Regissör:Denis Villeneuve
Utgivningsår:2016

Om Arrival:

En språkexpert rekryteras av militären efter att utomjordingar har landat runt om i världen. Syftet är att försöka ta reda på om de är fredliga eller utgör ett hot.

Titel: Kontakt
Regissör: Alfonso Cuarón
År: 2013
Genre: Drama, Thriller, Science Fiction
Gravity

Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker, Michael Stuhlbarg, Mark O'Brien, Tzi Ma, Abigail Pniowsky, Julia Scarlett Dan, Jadyn Malone, Frank Schorpion, Lucas Chartier-Dessert, Christian Jadah, Julian Casey, Andrew Shaver, Pat Kiely, Sonia Vigneault

Eric Heisserer

Drama, Thriller, Science Fiction, Mysterium

Story of Your Life

Recension Arrival

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
Arrival är den senaste produktionen från hyllade regissören Denis Villeneuve [Prisoners, Sicario, m.fl.] och det är en intelligent och relativt lågmäld sci-fi rulle som påminner om filmer som Kontakt och Interstellar.

Recension av Arrival - Läs hela!

Diskussioner om Arrival  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arrival (172 st)
Trangor (Anmäl)   10:59 17/4
Interstellar möter Mulholland Dr. Klart sevärd även om den är lite lökig.
Greystalker (Anmäl)   00:00 14/2
I gränslandet mellan 4 och 5! Att lyckas visualisera cirkulär tid är enastående. Rekommenderas varmt!
Ranma (Anmäl)   20:03 10/2
Mycket intressant och väldigt välgjord. Jag hade önskat lite mer grottande i själva lösningen på den stora frågan, men på det hela taget en väl sevärd, lågmäld sci fi-film.
Ranma (Anmäl)   20:03 10/2
Hengman (Anmäl)   17:34 8/2
Inte en enda ostig sexscen, tröttsam actionupptrappning eller fula datorgjorda monster - därmed bättre än 99% av alla andra sci fi-filmer. Dessutom välgjord och spännande fram till de sista översentimentala minuterna. En högklassig sci fi för en mogen publik.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Arrival