Betyg idag: 1 066 Besökare idag: 5 910

Regissör:Denis Villeneuve
Utgivningsår:2016
Antal betyg:2020 betyg

Om Arrival:

En språkexpert rekryteras av militären efter att utomjordingar har landat runt om i världen. Syftet är att försöka ta reda på om de är fredliga eller utgör ett hot.

Titel: Kontakt
Regissör: Rian Johnson
År: 2012
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
Looper

Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker, Michael Stuhlbarg, Mark O'Brien, Tzi Ma, Abigail Pniowsky, Julia Scarlett Dan, Jadyn Malone, Frank Schorpion, Lucas Chartier-Dessert, Christian Jadah, Julian Casey, Andrew Shaver, Pat Kiely, Sonia Vigneault

Eric Heisserer

Drama, Thriller, Science Fiction, Mysterium

Story of Your Life

Recension Arrival

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
Arrival är den senaste produktionen från hyllade regissören Denis Villeneuve [Prisoners, Sicario, m.fl.] och det är en intelligent och relativt lågmäld sci-fi rulle som påminner om filmer som Kontakt och Interstellar.

Recension av Arrival - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50, Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, Science Fiction Top 50
Diskussioner om Arrival  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arrival (131 st)
eraserheead (Anmäl)   01:30 28/4
Genuint gripande och vacker Sci Fi, en ny favorit.
horvendile (Anmäl)   07:34 24/4
Jag har nu sett om Arrival, inte på ett flygplan, och höjer betyget till femma. Visserligen gillar jag inte premissen för det som är s.a.s. filmens förklaring, men den delen är i alla fall väl genomförd. Filmen är mycket snygg, på flera sätt. Gråskalorna sätter fin stämning. Mycket snygga aliens. Bra ljud. Den är snudd på ett kammarspel, där man följer Louise i hennes bubbla utan att hoppa mellan en massa olika karaktärer. En bonus är att alla militärer inte skildras som korkade. Arrival är inte perfekt, men det måste man inte vara för att få en femma.
Portugallien (Anmäl)   11:48 22/4
_Alice_ (Anmäl)   22:04 17/4
Det bästa jag har sett på länge. Vacker, tänkvärd, spännande och realistisk. Klockren femma!
erkperk (Anmäl)   21:39 10/4
Inte helt logiskt solid. Ändå medryckande, snygg och lite tänktvärd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Arrival