Art School Confidential

Originaltitel: Art School Confidential
Regissör:Terry Zwigoff
Utgivningsår:2006

Om Art School Confidential:

När Jerome börjar på konstskola är han nöjd med och stolt över sin talang. Han vill bli nästa Picasso, inte minst för att få damer, och i krokimodellen Audrey hittar han sin musa. Men det går dåligt i klassen och elever han tycker har mindre talang får bättre kritik och han känner sig förbisedd. Det som upprör honom mest är hur Jonah, en kille som ritar som en tioåring, får uppmärksamhet inte bara av klassen utan även av Audrey. För att vinna tillbaka sin musa måste Jerome komma på ett sätt att få högsta betyg och därmed en utställning.

Titel: Ghost World
Genre: Komedi, Romantik
Bickford Shmeckler's Cool Ideas
Titel: 21 Jump Street
Originaltitel: 21 Jump Street
Regissör: Phil Lord, Christopher Miller (I)
År: 2012
Regissör: Anna Boden, Ryan Fleck
År: 2010
Genre: Drama, Komedi, Romantik
It's Kind of a Funny Story

Steve Buscemi, John Malkovich, Anjelica Huston, Jim Broadbent, Matt Keeslar, Michael Lerner, Roxanne Hart, Ethan Suplee, Katherine Moennig, Sophia Myles, Adam Scott, Nick Swardson, Jack Ong, Max Minghella, Joel David Moore

Daniel Clowes

Komedi

Diskussioner om Art School Confidential  (0 diskussioner)
Kommentarer om Art School Confidential (102 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
Sture Stenhög (Anmäl)   28/10 2017
Ganska ordinär i flera avseenden, men jag gillar ändå hela grejen med en massa pretentiösa konstelever i ett klassiskt collegefilm-format. Det är också det hyfsat färgstarka persongalleriet som får det här att lyfta sig lite över mängden. Det blir småkul och underhållande hela vägen
acrylamid (Anmäl)   14/4 2013
Den här filmen har riktigt dåligt manus, vilket gör att inget känns trovärdigt.
JimCarrey (Anmäl)   13/11 2012
Jag snabbspolade mig igenom slutet. Det här var riktigt dåligt. Tror jag kom på tanken att se det för att Malkovich var med, han brukar ju kunna rädda även kassa rullar men det här var flopp. En jag verkligen är allergisk mot är Joel David Moore. Drog på smilbanden två gånger under filmen såååå tvåa
answai (Anmäl)   30/8 2012
Idén är egentligen ganska bra, men ack vad dåligt genomförd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Art School Confidential