Arthur och de två världarna

Originaltitel: Arthur et la guerre des deux mondes
Regissör:Luc Besson
Utgivningsår:2010

Om Arthur och de två världarna:

Den sista filmen i Luc Bessons trilogi om Arthur och minimojerna tar vid där den föregående slutade. Vi kan frukta det värsta. Maltazard har vuxit sig stor och är nu ovan jord och fast besluten att erövra vår värld. Arthur och hans vänner minimojerna måste överlista honom en gång för alla och för det krävs stor uppfinningsrikedom och mycket tur. Oväntade händelser får oväntade resultat.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Yves Simoneau
År: 1994
Genre: Drama, Thriller
Mother's Boys

Freddie Highmore, Mia Farrow, Jimmy Fallon (röst), Robert Stanton, Lou Reed (röst), Frédérique Bel (röst), Penny Balfour, Jean-Paul Rouve (röst), Selena Gomez (röst), Iggy Pop (röst), Mylène Farmer (röst), Gérard Darmon (röst)

Luc Besson, Céline Garcia

Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Arthur and the Two Worlds War, Arthur 3: The War of the Two Worlds

Frankrike
Diskussioner om Arthur och de två världarna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arthur och de två världarna (9 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
Lotso (Anmäl)   18/7 2014
I sin helhet en okej familjefilm. Den här gången händer där mer, actionscenerna är större, äventyret allvarligare och i långändan är det en mer underhållande film än vad tvåan var. Men det tar fortfarande inte bort att den fortfarande har dumma scener i sig, som George Lucas scenen var extremt in i ens ansikte med skämtet och jag blev ordentligt förbannad på filmen. Gör dig själv en tjänst, ta endast och se första och tredje filmen och för att fatta mer så se endast de sista 20minuterna utav tvåan. Men det är ifall du inte hittar någon annan bättre familjefilm att sätta på för familjen.
Terman (Anmäl)   14/6 2012
Star wars referensen höjer filmen till en svag trea:P
Bambi93 (Anmäl)   12/3 2012
Dåligt animerad som de andra filmerna. Såg dem bara för skojs skull, men alla var lika dåliga.
vonadel (Anmäl)   28/11 2011
Svag 3:a. Välgjord och sådär, men nja... Ungarna tyckte den var jättebra dock, så...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Arthur och de två världarna