Arthur och Minimojerna

Originaltitel: Arthur et les Minimoys
Regissör:Luc Besson
Utgivningsår:2006

Om Arthur och Minimojerna:

10-åriga Arthurs morfar försvann spårlöst för fyra år sedan och nu riskerar hans mormor att förlora huset om hon inte kan betala alla räkningar. Arthur ger sig av för att söka efter skatten som hans morfar hade med sig från Afrika. Han hittar en hemlig väg till Minimojernas land och befinner sig plötsligt i en fantastisk värld full av överraskningar. Tillsammans med minimojernas prinsessa ger sig Arthur av på ett farlig äventyr i sin egen trädgård.

Titel: Arthur och Maltazard
Originaltitel: Arthur et la vengeance de Maltazard
Regissör: Luc Besson
År: 2009
Genre: Familjefilm, Äventyr
Arthur och Maltazard
Titel: Arthur och de två världarna
Originaltitel: Arthur et la guerre des deux mondes
Regissör: Luc Besson
År: 2010
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Arthur och de två världarna
Titel: Home
Regissör: Kirk Jones
År: 2005
Genre: Komedi, Familjefilm, Fantasy
Nanny McPhee

Penny Balfour, David Bowie (röst), Snoop Dogg (röst), Mia Farrow, Freddie Highmore, Toinette Laquière, Madonna (röst), Jimmy Fallon (röst), Doug Rand, Robert De Niro (röst), Harvey Keitel (röst), Emilio Estevez (röst), Jason Bateman (röst)

Luc Besson, Céline Garcia

Animerad, Familjefilm, Fantasy

Arthur and the Invisibles, Arthur and the Minimoys

USA, Frankrike
Diskussioner om Arthur och Minimojerna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arthur och Minimojerna (94 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
Dutch (Anmäl)   12/4 2015
Shit va pinsamt o skryta om sin läsutveckling
Krille80 (Anmäl)   22/12 2014
Jag såg denna film tillsammans med 22 st 9-10 åringar vilket var en riktigt trevlig upplevelse. Vi såg denna film med svenskt tal då i denna ålder så har inte alla 9-10-åringar ännu kommit dit i läsutvecklingen att de kan/hinner läsa textningen. Detta var inget problem för mig för när man ser film som detta så är det bara något positivt. Ger helt klart härliga barndomsminnen. När filmen var klar tänkte jag att detta var ju riktigt bra men ju längre tid som går så tappar den i aktning. 3-
Lotso (Anmäl)   18/7 2014
I sin helhet en ok familjefilm att sätta på när du inte hittar eller kommer på någon annan att kolla på. Handlingen är lite små gullig och harmlös, men karaktärerna får vi aldrig riktigt lära känna, Freddie Highmore var som vanligt irriterande, animationen inte så värst bra och den saknade det där lilla extra som gjorde att det aldrig riktigt blev en underhållande eller spännande äventyrsfilm utan mer en lugn sitt stund. Vad som förvånade mig mest är att Luc Besson står för regi och manus och skrev tydligen boken också filmen är baserad på, tänka sig att Léon snubben tog en rejäl vändning!
Silvanesti (Anmäl)   2/12 2013
Första biten är smågullig/smårolig, sedan spårar det ur och blir pårökt, sexistiskt och helkonstigt. Ok, jag tjöt av skratt då och då, men det var mest åt hur vriden filmen var och oh my god, visar man sånt här för små barn??
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Arthur och Minimojerna