Arthur's Quest

Originaltitel: Arthur's Quest
Regissör:Neil Mandt
Utgivningsår:1999

Om Arthur's Quest:

Legenden om kung Arthur har fängslat oss i sekler. I den här spännande familjefilmen tar berättelsen steget in i modern tid när trollkarlen Merlin tar med sig den fem år gamle Arthur till Amerika för att undkomma de onda makterna. Tio år senare har Arthur växt upp och blivit en hipp tonåring som inte har någon som helst avsikt att återvända till sitt hemland.

Titel: Med datorn i Camelot
Regissör: Michael Gottlieb
År: 1995
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Kung Arthurs riddare

Eric Christian Olsen, Catherine Oxenberg, Alexandra Paul, Clint Howard, Zach Galligan, Arye Gross

Lance W Dreesen, Clint Hutchison

Familjefilm, Äventyr

Diskussioner om Arthur's Quest  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arthur's Quest (3 st)
Annisen (Anmäl)   21/1 2010
Den här filmen är ett typexempel på alla skitfilmer man visar som utfyllnad på diverse filmkanaler.
Sture Stenhög (Anmäl)   11/4 2008
Jag gillar tidsresefilmer i alla dess former, men den här gången tillhörde jag nog inte direkt målgruppen. Men även om jag hade varit 15 år yngre så är det väl högst tveksamt om jag hade sett det här som ett mästerverk. Produktionsvärdena är löjligt låga och skådespeleriet allt annat än bra. Dessutom verkar man sakna kunskaper i grundläggande historieberättande. Man tar heller inte vara på krocken mellan människor från olika tidsåldrar på ett speciellt bra sätt. Kan dock inte totalsåga den här filmen. Den är ändå ganska skön och faktiskt lite rolig på sina ställen
Bomkia (Anmäl)   10/1 2008
Otroligt b-ig familjefilm som dock har stundtals underhållande humor. 1+