Arvet

Originaltitel: Arven
Regissör:Per Fly
Utgivningsår:2003

Om Arvet:

Danske Christoffer lever ett lyckligt liv i Stockholm tillsammans med sin svenska fru, skådespelerskan Maria. När hans far begår självmord tvingar hans mamma honom tillbaka till Danmark för att ta över familjeföretaget. Motvilligt tar han på sig ansvaret, vilket förvånar både hans fru, syster Benedikte och hennes man. Väl på plats ser han att företaget är konkursfärdigt och för att få det på fötter igen måste han ta många beslut som gör att han kommer på kant med hela familjen. Arvet har ett mycket högt pris som han får betala fullt ut...

Titel: Dråpet
Regissör: Thomas Vinterberg
År: 1998
Genre: Drama, Komedi
Festen
Titel: Harry, en vän som vill dig väl
Originaltitel: Harry - un ami qui vous veut du bien
Regissör: Dominik Moll
År: 2000
Genre: Drama, Komedi, Thriller
Harry, en vän som vill dig väl
Titel: Marshland
Originaltitel: La isla mínima
Regissör: Alberto Rodríguez
År: 2014
Genre: Kriminalare, Thriller
Marshland

Ulrich Thomsen, Ghita Nørby, Lisa Werlinder, Karina Skands, Lars Brygmann, Peter Steen, Diana Axelsen, Jesper Christensen, Ulf Pilgaard, Dick Kaysø, Sarah Juel Werner

Mogens Rukov, Dorte Høeg, Per Fly, Kim Leona

Drama

The Inheritance

Danmark, Sverige

Recension Arvet

- billybob sätter betyg 4 och skriver:

Recension av Arvet - Läs hela!

Med i listor: Lunds studenters filmstudio
Diskussioner om Arvet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Arvet (106 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
Bra och tänkvärd
Gigi1943 (Anmäl)   12/10 2013
Lisa W gillar jag INTE, hon borde byta yrke ... ursäkta att jag är negativ, men ibland är det vissa skådisar som förstör en film bara genom att medverka (jag har fler exempel) men Arvet var en bra film som jag kanske ser igen (för att i så fall höja betyget).
Kulturgam (Anmäl)   11/9 2012
Lisa överspelar titt som tätt, men filmen var helt okej.
Bumbi78 (Anmäl)   5/6 2012
Relistiskt om tvingat ansvar och kostnaden av denna. Stillsamt och allvarligt regisserat utan att på något sätt bli tråkig. Thomsen är mycket bra i huvudrollen.
tpb (Anmäl)   30/9 2011
Lisa Werlinder är inte bra. Jag retar mig som fan på henne så fort hon öppnar käften. Det förstör filmen ordentligt för mig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Arvet